субота, 30. јун 2012.

Veknica od heljdinog brašna i parmezana

Danas je vrlo teško naći veknu dobrog crnog-integralnog ili heljdinog hleba.
Sigurno ste milion puta bili razočarani kada ste umesto tvrde sočne veknice iz pekare doneli mekani obojeni hleb.
Zamesiti i ispeći hleb kod kuće nije uopšte teško. A ostavlja vam milion mogućnosti da možete u njega dodavati i kombinovati sastojke po vašem ukusu.
A u njega sam dodala susam i laneno seme, te sam ga oblikovala prema izgledu veknice koju sam videla kod italijanskih gastro magova sestara Simili, ali nisma pripremala po njihovom receptu...:)

Potrebno je:
250 g Danubiosove mešavine brašna za heljdin hleb
pola kocke kvasca 10g
kašikiva soli
1 kašikica susama
1 kašikica lanenog semena
2dcl mlake vode
50g maslaca
80g parmezana
malo šećera za podizanje kvasca.
Priprema:
U 1dcl vode i malo šećera razmutiti kašikom kvasac.
Ostaviti ga par minuta da zapeni.
U sud z amešenje staviti brašno i so.
Potom dodati kvasac i ostatak vode, susam i lan.
Zamesiti tetso.
Potom posudu prekriti krpom i ostaviti barem na 1h da se udvostruči.

Potom sam testo na radnoj površini razvila u pravougaoni oblik.
Premazala maslacem i preko njega posula parmezan.
Uvila kao veknicu sa jedne strane prema drugoj, a potom oštrim nožem po sredini uspravno napravila dublji rez.
Premazala sam je uljem i pekla na 200C dok nije porumenila..
Foto pripreme:
.

3 коментара:

  1. Volim domaći kruh, pogotovo ove zdravije varijante s tamnim brašnom.

    ОдговориИзбриши
  2. Veknica je divna! I dotakla si se nečega u što mi je teško vjerovati, ali na žalost je tako: pekari farbaju kruh i lažu o sastavu. Da ne kažem da u Hrvatskoj nema dobrog kruha, sve su to umjetno napuhani, poluvlažni kruhovi mekane kore. I ljudi kupuju k'o blesavi, ne znam gdje su im pamet i ukus. Na žalost, više nemam gdje kupiti ni heljdino brašno. Vjerojatno ima u Zagrebu, ali nositi još i brašno na vlak ..... Inače, ni gotove mješavine za kruh ne kupujem, jer, ako čitaš sastav, prepune su aditiva za koje ne znam ni čemu služe. Najbolje onako po domaće, brašno, sol, šećer, kvasac.

    ОдговориИзбриши
  3. Odličan je ovaj kruh Vera , super oblik i super sastav. Da, i ja se moram osvrnuti na "lažnjake" iz pekarnica kojih na žalost itekako ima.

    ОдговориИзбриши