субота, 30. јун 2012.

Domaci sos od Mirodjije


O sosu od mirodji bi se mogla napisati jedna čitava kulinarska poema.

Pogotovo medju nama Vojvodjanima, dodajemo ga u sve i svašta, najčešće prelivamo maldi krompir, meso i domaće flekice.
Svežu mirodjiju obavezno stavljamo u sva jela od povrća i čorbe...
Neki ga onako velikom kašikom smažu samog...
Obavezan je uz nedeljni rinflajš...
kisele pite sa sirom...
i tako...




A recept lak kao pero:




Potrebno je:

veza sveže mirodjije
kašika masti
3 kašike brašna
voda ili supa
so i šećer
U šerpu rastopite kašiku masti, dodajte brašno i pržite ga.
A možete i sve sastojke dodati u šerpu pa sve zajedno pržiti.
Kada porumeni doddajte iseckanu vezu mirodjije, začin C ili vegetu ili so i sitno iseckan čen belog luka.
Neprestano mešajte te dolijte vode onoliko kakvu gustinu sosa želite.
Na samom karaju dodajte i kašikicu sirćeta i ko voli malo šećera.






Mirodjiju možete sačuvati kao začin i za zimu. Kliknite OVDE i saznajte kako!!!!







17 коментара:

  1. Rođena sam u Vojvodini, ali moram reći da za ovaj sos nikad nisam čula a ni probala. Uglavnom koristim sušenu mirođiju, pa je dodajem u grašak, boraniju, ustvari tek nedavno sam je otkrila. Mojoj mami i mojim tetkama glavni začini su "vegeta", biber i list peršuna a ja oprezno uvodim začine u svoju kuhinju, navikavam se pomalo.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ovo mi je jako cudno ,da si Vojvodjanka a da nikad nisi cula za ovaj sos ako vec nisi jela !!!!!

      Избриши
    2. Анониман13. мај 2014. 06:23

      pa u vojvodini je ovaj sos ili paradaiz sos glavni sastojak nedeljne trpeze uz rinflajs!!!

      Избриши
    3. Rođena sam u Vojvodini ali sam odrasla u Bosni. Iskreno ni ostatak moje rodbine koji je ostao u Sremu (na granici sa Hrvaskom) ne pravi sos od mirođije.

      Избриши
    4. Rođena sam u Vojvodini ali sam odrasla u Bosni. Možda se u Sremu ne koristi toliko ili ga pokojna baba nije baš voljela pa nije ni svoje potomke tome nučila.

      Избриши
  2. Obožavam sos od kopra i radim ga posve jednako (nema tu neke mudrosti), jedino ne koristim mast. Baš fino.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Анониман19. март 2023. 07:08

      I ja isto ne koristim mast i dodam malo mleka. Obozavam ovaj sos i sos od paradajiza to je nase tradicionalno i jos posebno preko mladog krompira.

      Избриши
  3. Meni ovo sve zajedno, ovaj batak i krumpririć i onda sos vade mast. :)
    Ja ga volim, muž isto tako, Timna je još u fazi da joj kopar (dugo mi je trebalo da shvatim da je mirođija, kopar) smeta, ali za njega joj ne zamjeram, jer je i meni dugo trebalo, bio mi je preintenzivan. Sad ga baš jako volim, ali nisam nikad radila umak. Juhe da, najčešće ga koristim uz tikvice ili u umaku koji ide sa sarmicama od vinove loze.
    Nemrem oka skinut s onog batka! :)

    ОдговориИзбриши
  4. baš jednostavno, ne znam zašto ga nisam još spremala

    ОдговориИзбриши
  5. Sada si mene podsjetila da bih mogla malo češće napraviti i koristiti ovaj sos. Odličan !

    ОдговориИзбриши
  6. Анониман13. мај 2014. 05:24

    Prvi put sam cula da vojvodjanka nezna za sos od mirodjije.... prvo jelo na jelovniku u 80% vojvodjana

    ОдговориИзбриши
  7. Pored sosa od paradajza ovo je moj omiljeni sos. Takođe ga trpam u sve i svašta a najviše uz kuvano meso i povrće iz supe. Mi ga u kući svi volimo. Odlične fotke, pođe mi voda na usta :)

    ОдговориИзбриши
  8. Анониман6. јун 2014. 09:23

    Eeeee... Uz mladi (peceni) krompir,pile u celo peceno. I na to dodas sos od mirodjije... uuuffff... Volim sto sam rodjen u Vojvodini....

    ОдговориИзбриши
  9. Ma extra.Jos za desert strudla od maka.

    ОдговориИзбриши
  10. Sos je vrh vrhova.ja sam kuvar ,pripremam na desetinu soseva dnevno.ali sosod mirodjije je moj favorir.spremam ga porpuno isto ,jedino umesto masti .spremam sa puterom,posto zivim u svedskoj i nemam prilike da mast kupim.ali preporucujem sa slanim krompirom(kuvanim u kockice)i naravno sa kuvanom teletinom junetinom .a moze jagnjetina ili piletina kuvana.peijatno uzivajte.Dragan kuvar

    ОдговориИзбриши