субота, 30. јун 2012.

Domaci sos od Mirodjije


O sosu od mirodji bi se mogla napisati jedna čitava kulinarska poema.

Pogotovo medju nama Vojvodjanima, dodajemo ga u sve i svašta, najčešće prelivamo maldi krompir, meso i domaće flekice.
Svežu mirodjiju obavezno stavljamo u sva jela od povrća i čorbe...
Neki ga onako velikom kašikom smažu samog...
Obavezan je uz nedeljni rinflajš...
kisele pite sa sirom...
i tako...




A recept lak kao pero:




Potrebno je:

veza sveže mirodjije
kašika masti
3 kašike brašna
voda ili supa
so i šećer
U šerpu rastopite kašiku masti, dodajte brašno i pržite ga.
A možete i sve sastojke dodati u šerpu pa sve zajedno pržiti.
Kada porumeni doddajte iseckanu vezu mirodjije, začin C ili vegetu ili so i sitno iseckan čen belog luka.
Neprestano mešajte te dolijte vode onoliko kakvu gustinu sosa želite.
Na samom karaju dodajte i kašikicu sirćeta i ko voli malo šećera.






Mirodjiju možete sačuvati kao začin i za zimu. Kliknite OVDE i saznajte kako!!!!







15 коментара:

  1. Rođena sam u Vojvodini, ali moram reći da za ovaj sos nikad nisam čula a ni probala. Uglavnom koristim sušenu mirođiju, pa je dodajem u grašak, boraniju, ustvari tek nedavno sam je otkrila. Mojoj mami i mojim tetkama glavni začini su "vegeta", biber i list peršuna a ja oprezno uvodim začine u svoju kuhinju, navikavam se pomalo.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ovo mi je jako cudno ,da si Vojvodjanka a da nikad nisi cula za ovaj sos ako vec nisi jela !!!!!

      Избриши
    2. Анониман13. мај 2014. 06.23

      pa u vojvodini je ovaj sos ili paradaiz sos glavni sastojak nedeljne trpeze uz rinflajs!!!

      Избриши
    3. Rođena sam u Vojvodini ali sam odrasla u Bosni. Iskreno ni ostatak moje rodbine koji je ostao u Sremu (na granici sa Hrvaskom) ne pravi sos od mirođije.

      Избриши
    4. Rođena sam u Vojvodini ali sam odrasla u Bosni. Možda se u Sremu ne koristi toliko ili ga pokojna baba nije baš voljela pa nije ni svoje potomke tome nučila.

      Избриши
  2. Obožavam sos od kopra i radim ga posve jednako (nema tu neke mudrosti), jedino ne koristim mast. Baš fino.

    ОдговориИзбриши
  3. Meni ovo sve zajedno, ovaj batak i krumpririć i onda sos vade mast. :)
    Ja ga volim, muž isto tako, Timna je još u fazi da joj kopar (dugo mi je trebalo da shvatim da je mirođija, kopar) smeta, ali za njega joj ne zamjeram, jer je i meni dugo trebalo, bio mi je preintenzivan. Sad ga baš jako volim, ali nisam nikad radila umak. Juhe da, najčešće ga koristim uz tikvice ili u umaku koji ide sa sarmicama od vinove loze.
    Nemrem oka skinut s onog batka! :)

    ОдговориИзбриши
  4. baš jednostavno, ne znam zašto ga nisam još spremala

    ОдговориИзбриши
  5. Sada si mene podsjetila da bih mogla malo češće napraviti i koristiti ovaj sos. Odličan !

    ОдговориИзбриши
  6. Анониман13. мај 2014. 05.24

    Prvi put sam cula da vojvodjanka nezna za sos od mirodjije.... prvo jelo na jelovniku u 80% vojvodjana

    ОдговориИзбриши
  7. Pored sosa od paradajza ovo je moj omiljeni sos. Takođe ga trpam u sve i svašta a najviše uz kuvano meso i povrće iz supe. Mi ga u kući svi volimo. Odlične fotke, pođe mi voda na usta :)

    ОдговориИзбриши
  8. Анониман06. јун 2014. 09.23

    Eeeee... Uz mladi (peceni) krompir,pile u celo peceno. I na to dodas sos od mirodjije... uuuffff... Volim sto sam rodjen u Vojvodini....

    ОдговориИзбриши
  9. Ma extra.Jos za desert strudla od maka.

    ОдговориИзбриши