недеља, 13. октобар 2024.

Beč-Austrija I deo

Položaj naše Vojvodine je tako dobar da za nekoliko časova komotno možete da stignete do moja dva omiljena grada Beča i Budimpešte.

Da me ne razumete pogrešno da sad ja tu nešto ne filozofiram, u vezi te dve prestonice, ali zaista su to gradovi u kojima se u svakom smislu te reči osećam kao kod svoje kuće.

Beč izuzetan, u svakom smislu reči, i kulturno i higijenski i istorijski grad. Za nas Vojvođane nekada u prošlosti-centar čitavog našeg sveta.

Ono što preporučujem je da se u njega mora dolaziti bar najmanje deset puta kako bi ste sve obišli natenane a ne pretrčali u dva dana.

Svaka zgrada, svaka ulica u svakom be cirku je vredna pažnje i urađena sa merom i logikom. Svaka zgrada priča za sebe, muzej u malom.



Zgrada u kojoj sam ja nekoliko puta boravila je izgrađena 1903. godine, i u perfektnom očuvanom stanju je, pri tom na svakom spratu imate česmu sa vodom u hodniku i toalet-muški i ženski koji su više nego čisti i očuvani te iako se ne koriste vrata su uvek otvorena, pretpostavljam za ne daj bože 😊 dok česme i dalje rade  i leti ako ožednite dok se penjete na vaš sprat, možete da gucnete divnu hladnu , zdravu vodu.



Kako je o Beču potrebno pisati i pisati nekoliko  strana, ovde ću izdvojiti moja omiljena mesta.

1.Dvorac Belvedere



Belvedere  izdvajam na prvo mesto iako svi uvek  kada se vrate oduševljeno govore : Šenbrun, Šenbrun…

Impresivan dvorac Eugena Savojskog kojeg i lično volim jer je njegov život u većem delu imao uticaj i na naše područje, sastoji se od donje i gornje rezidencije-dvorca.



Zaista ali zaista ova građevina i spolja i unutra zaista odgovara u svakom smislu reči -Dvorac, baš onako kako ste ga zamišljali.

Takođe još jedan plus za Belvedere je taj što od 2016 godine možete da vidite i dela mog omiljenog slikara Gustava Klimta, kao na primer njegovu nadaleko čuvenu sliku-Poljubac.



Primedba: Iza velelepnog dvorca nalazi se divan park sa fontanama koji nažalost u letnjem periodu deluje veoma suvo i nekako prestavlja vizuelni kontrast od grandiozne građevine, te mislim da bih nekako trebali ovaj deo šetališta -parka dodatno da se navodnjava kako bi zaista bio zelen.

2. Bečka Opera

Nažalost do sada nisam imala priliku da pogledam neko ostvarenje koje imaju na repertoaru pre svega iz razloga što su za mene karte zaista trenutno preskupe i kreću se od 300 EUR pa do nekih 1000 EUR, te se moraju znatno ranije rezervisati itd, što takođe za sada za mene nije moguće jer ja nikad nemam plan duži od mesec dana 😊




Primedba: ukoliko prvi put dolazite u Beč u samostalnoj režiji, pogotovo ako dođete u jeku turističke sezone, veoma teško da će te prići Bečkoj operi od turista, koji se tamo ili slikaju ili tiskaju jedni pored drugih, te sam jednom prilikom ja od mnoštva ljudi jednom pomislila da se neto desilo ispred zgrade pa se ceo Beč okupio da vidi šta se dešava.

3. Dvorski vrt

Pored toga što imate mogućnost da vidite jednu impresivnu, megalomansku građevinu, Dvorski vrt izdvajam iz razloga što mi se veoma dopada kakao Bečlije provode vreme u njemu i to na način što se prave izleti uz hranu i piće, ali na veoma divan miran način, čak sam videla i par onako baš estetskih kombinacija tipa, karirano ćebe, divne posude sa hranom, lepe devojke koje se smeškaju i uživaju uz neko vince.




Primedba: Turisti, naravno i ja među njima, jednog puta ih je zaista bilo izuzetno mnogo te nije bilo mesta ne sesti nego verovatno doći ujutro u 6h ako želite praviti izlet*naravno da zauzmete mesto.




4. Trg Marije Terezije

Za nas Vojvođane možda subjektivan osećaj, zbog zasluga koje osećamo prema ovoj vladarki.

Megalomanski spomenik okružen prelepim cvećem, klupicama za sedenjem, konji u kasu takođe ogromni, što sve čini ovo mesto nekako veličanstveno baš kao što je bila i sama Marija Terezija.




Primedbe:-nemam

Takođe ovde ću i napisati gde sam prvi put jela Bečku šniclu i naravno čuvena Saher torta.

Poslastičarnica Saher

Sama poslastičarnica je u centru tik pored Opere i nema šanse da je promašite. Nekoliko puta sam videla da su redovi za ulazak bili predugački, a nekad ih ni nema, verovatno zavisi od dana.

Parče torte je srednje veličine dok mu cena svake godine raste te je u 2024. godini iznosilo EUR 9.90.


Sama poslastičarnica se sastoji iz dva dela, jednog gde možete popiti kafu i pojesti Saher ili neku drugu tortu i drugi deo u kojem možete kupiti upakovane gotove Saher proizvode.



Poslastičarnica je veoma lepo uređena, Saher se servira sa slatkim šlagom-vrhnjem koji je preukusan, i toliko lepo napravljen, da se meni lično više svideo od torte.



Što se tiče same torte, meni lično je bila ukusna, ima dosta pekmeza i jedina zamerka bi mi bila da je ta sama kora nekako malo suva-da li je do mene ali očekivala sam neku mekšu čvrstiju verziju, ni sama ne znam zašto. Verovatno sam očekivala previše 😊



Naravno Bečke Šnicle

Šnicle sam jela u Restoranu…., vodeći se onom kud svi tu i mali Muja.




Pored dve šnicle od svinjskog mesa, uzeli smo i dve krompir salate i dva piva, a dok smo sve to čekali naručili smo Valdorf salatu -jer smo bili „zdravo gladni“-



Sve je iskreno bilo više nego pre ukusno, šnicle zaista pozamašne, meke i baš sam je jedva savladala. Pivo je bilo medium, veoma ukusno, krompir salata sočna i baš kako treba.

Valjda što smo nju prvu jeli, Valdorf salata mi je ostavila najbolji utisak 😊



Sam račun na kraju naše balade je bo malo previsok, ali  nije mi žao da platim, ukoliko je hrana zaista bila dobra i odlično spremljen i kvalitetna, što je ovde i bio slučaj.




Нема коментара:

Постави коментар