четвртак, 2. мај 2024.

Kefalonija

Kada sam bila mlađa, čitaj-kada sam imala 20-godina, moji odlasci na more su se u glavnom svodili na Paraliju-Katerini, obzirom da  su to mesta sa nebrojeno diskoteka i mladih ljudi koje u suštini i ne interesuju plaže. Potom Zakintos gde smo se svi prvo slikali  na raznoraznim uvalama, a nakon toga posedali u kafiće.


Zatim neko mirnije  razdoblje koje obuhvata decu, za  izbor mi je uvek bio Halkidiki, jer em što je blizu, em sve je prilagođeno u velikoj meri deci a u suštini je i vrlo porodičan, pa se uvek možete sa nekim i upoznati i prekratiti vreme, mada u stvari pola Srbije uvek bude na Halkidikiju pa nek vas ne začudi ako pola grada bude sa vama na plaži😊



Danas, ne mogu napisati kada sam „stara“, ali u nekim sam godinama kad mogu da biram, šta ja želim, uvek ali uvek bih izabrala Kefaloniju, najveće ostrvo u Jonskom moru i kažu svi sa razlogom Grčki Raj.

„KEFALONIJA je najveće ostrvo Jonskog arhipelaga sa površinom od 780km2. Nalazi se južno od Lefkade i Itake i severno od Zakintosa. Glavni grad i luka Kefalonije je još od 1757. godine Argostoli. On je ujedno i sedište Grčke pravoslavne crkve„



Kada sam prvi put posetila ovo tajanstveno i romantično ostrvo, ni sama nisam mogla da se načudim da je more zaista tako kristalno smagradno kao što sam videla na slikama, zaista jeste, i lepše.

Obzirom da je ovo ostrvo godinama odolevalo masovnom turizmu na njemu je zaista ostala sačuvana tradicionalna osobenost  i divna priroda.

Dodala bih i veoma malo restorana „fastfood“ hrane što me je  dodatno oduševilo.

Pored dobrih barova, i odličnih kafe mesta ovog puta bih predstavila moju omiljenu pitu-Kreatopitu.




Kreatopita je tradicionalna pita sa mesom, tipična za Kefaloniju,pita je prilično “jaka”, te je najbolje da je pojedete uz jogurt ujutro.

Vrlo je jednostavna jer se između dva testa nalazi meso, najčešće goveđe ili teleće, posebnu draž pite čine upravo začini, neverovatni spoj mirisa i ukusa koji daju da jednostavno ni sama ne znam da li mi jedan dan miriši na cimet a drugi dan na bosiljak.

 



Naravno, prelep saganaki i grilovani sir je bio na meniju svakog rstorana, a jela su kao što sam i sama naglasila domača, što je jako važno posebno ako naručujete ribu i morske plodove.

Takođe sa Kefalonije možete brodom da otputujete i na moje omiljeno mesto Itaku, a i da uživate u hladu borove šume i plivate dok vas tirkizni talasi zapljuskuju.



 

Нема коментара:

Постави коментар