четвртак, 22. децембар 2011.

Vanil kiflice-Roščići sa makom

oVanil kifle, vanil potkovice iliti "roščiće", pravim uglavnom samo jedan put u godini-Za Božić i Novogodišnje Praznike.
Kod ovih slatkih kiflica je vrlo važno a i spada u neko "ne pisano " pravilo, da se moraju napraviti dva-tri dana pre posluživanja, kako bi vašim gostima ovi polumeseci bili  meki-topili se u ustima!
Ideju da ove godine stavim u njih i mak, sam "preuzela" od jedne dooobre kuvarice, ali sam sve ostalo pravila po svom-mom receptu!
Ovaj recept spada u one "bakine" recepte sa malo sastojaka, izmenila sam ga-
mast sam zamenila maslacem, i iako sam često na "strani" masti, ovog puta ističem da je bolje roščiće praviti sa maslacem ili margarinom.Meni lično se manje "šire" kad se peku.
U koliko se ipak odlučite za mast, stavite pola mere predvidjene za margarin.
Nadalje, bademe možete zameniti mlevenim orasima, a kako se od ove količine dobije mnoštvo roščića, i ako pravite više sitnih kolača, slobodno se odlučite za pola mere.
Ukrasavanje:
Vanil čećer ili možete krajeve umakati u otopljenu čokoladu.
Pa da zasučemo rukave:
Potrebno je:

Sastojci:
 250 gr. maslaca
 250 gr.brašna
 100 gr.prah-šećera
 100 gr.samljevenih badema
1 kašika arome vanile ili 1  vanil šećer
mak-50g je sasvim dovoljno
i još
šećera u prahu + vanilin šećera za posuti
Priprema:

U sud za mešenje staviti sve sastojke, a maslac prethodno iseći na kocke.
Dobro izmesati sve sastojke, tačnije umesiti glatko testo.
Pleh za pečenje obložiti pek papirom.
Od testa praviti roščiće i redjati u pleh-polumesece.
Kako?
Najbolje je prvo napraviti valjak pa ga onda formirati u polumesec.
Gledati da svi roščići budu podjednaki prvenstveno zbog pečenja.
Peći na 180°C tako da ostanu svietli -oko 15 min

Dok su još vrući uvaljati ih u prah šećer pomešan s vanilin-šećerom.

12 коментара:

  1. Slažem se kratko i jasno: fino i slatko!
    Lijep pozdrav i veseli blagdani!:)

    ОдговориИзбриши
  2. Vera, ja se uvek mnogo obradujem kad ti postuješ neki recept s makom. A ovo su još omiljeni keksi mog deteta (u varijanti bez maka). Napraviću joj, da ima šta da gricka za praznike...

    ОдговориИзбриши
  3. Mmmmm, slika govori sve, prhke i jaaako fine...Odlično!

    ОдговориИзбриши
  4. volim ove roščiće. krasni su i želim ti lijepe blagdane!

    ОдговориИзбриши
  5. Mak,super!Malo drugačija verzija ovih kiflica.

    ОдговориИзбриши
  6. Odlično izgledaju i moram priznati da se dvoumim između masti i putera... Inače, dopada mi se novo zaglavlje.

    ОдговориИзбриши
  7. Jako su lepe, posebno na tvojim fotkama! :) Mnogo volim mak i bas je super sto si ga dodala u ove roscice. Verovala ili ne, ja ih nikada nisam pravila, ali moram to ispraviti... :)

    ОдговориИзбриши
  8. Volim ovakve kolacice!!Jos u kombinaciji sa makom,mmmm...:))

    ОдговориИзбриши