петак, 2. октобар 2009.

Štuka-Priprema i Pečenje

ŠTUKA
Štuka je riba nizijskih voda, reka, jezera i bara.One su mi omiljene i najukusnije.
Kupujem ih sveže od pecaroša koji ih hvataju na blinker.
Evo moj način za ukusnu pripremu.
Potrebno je :
oko 2kg štuke-očišćene.
brašno,aleva paprika,so
mast i ulje za pečenje.
Kako je štuka riba sa mnoštvom sitnih kostiju,retko kada je pečem deci za jelo.Ali na ovako spremljen način i kada su u pitanju manje štuke,mogu i deca da jedu.Pod uslovom da im vi čistite.

Najvaznije je ribu oštrim nožem iseči na što bliže rezove.Ne kao kada pripremate neku drugu vrstu.


Uhvatite ribu za mesto gde joj se nalazila glava i laganim pokretima pravite rezove-tik jedan do drugog.

Isecite je na komade.
Dobro posolite.
Pripremite smesu od brašna i aleve paprike.Ja obično koristim 1:1 srazmeru.Tako riba ima lepšu boju kada se ispece.
Uvrljajte svako parče,podjednako i sa jedne i sa druge strane.
U tiganj zagrejte mast.Ja uvek kada pešem ribu dodam i malo ulja.Mada možete koristiti i samo ulje ili samo mast.
Kada je mast zagrejana,tiganj skinite sa vatre i stavljajte komade ribe.
Oprezno da se ne biste ispekli.
Nakon odredjenog vremena preokrenite na drugu stanu.
Pečenu ribu odložite na kuhinjski ubrus da upije mast.
Poslužite uz Krompir Salatu
koju će te napraviti ovako:


· 1-2 kg roze krompira
· so
· biber
· praziluka po ukusu,2-3 srednje velicine ili 2-3 glavice crnog luka
· 200 ml kuvane vode 
· 3 kašike sirćeta 
· 1 kaščicu senfa
· 1 kaščicu šećera
· 5 kašika ulja

Način pripreme:

Oprati i kuvati krompir u posoljenoj vodi oko 20 minuta a zatim izvaditi krompir iz vode, prohladiti i oljuštiti.

Kada se sasvim ohladi, krompir iseći na kolutove (debljine oko 5 mm), posoliti i pobiberiti po ukusu.
Sitno iseckati praziluk, potom dodati sirće, so, biber i šećer.
Staviti sve zajedno da proključa, skinuti sa vatre i odmah preliti preko krompira.
Ostaviti da upije oko 1 sat. Preliti uljem i pažljivo promešati da krompir ostane ceo.
Prijatno!!

Ukrštenjaci i krompir Salata

14 коментара:

  1. Obozavam ribu, i recnu i morsku! I svi u kuci, naravno, te je cesto na nasem astalu. Hvala za recept i detaljno uputstvo.

    ОдговориИзбриши
  2. Nikad nisam jela štuku, a od riječne ribe koju sam jela najviše volim smuđ i naravno pastrvu koja mi je posebna kategorija.
    Super je recept i detaljne instrukcije kao ga pripremiti.
    Kad dođem u priliku nabaviti štuku sigurno ću je raditi po tvom detaljnom receptu.

    ОдговориИзбриши
  3. Nisam nikada jela pastrvu uvaljanu u papriku ali mi se sviđa. I salata od krumpira je također jako ukusno jelo. Probat ću!

    ОдговориИзбриши
  4. Uglavnom pečenu ribu jedem ovako pripremljenu.

    ОдговориИзбриши
  5. A ja se cudim kud si ti nestala :D
    Riba je fantasticna, odlicno pripremljena, svaka cast! Pusa :*

    ОдговориИзбриши
  6. Od slatkovodnih riba jela sam jedino pastrvu...
    tako bih rado pogledala slike, ali ne vide se :(

    ОдговориИзбриши
  7. Nisam imala zadovoljstvo probati šuku, a način na koji si je pripremila mi se veoma dopada. Izgleda slasno :-)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Stuka je za mene naj bolja riba,recepata ima mnogo.Velike stuke obloziti slanilom i peci u rerni.

      Избриши
  8. Iako nisam ljubitelj nikakve ribe, ovo bih vrlo rado probala jer izgleda fantastično! Mljaccc!

    ОдговориИзбриши
  9. samo u limunovom soku kada odstoji jedan dan riba je mnogo lepsa koja ima kosti

    ОдговориИзбриши
  10. sve uradjeno kako treba samo ja bih je ostavio u pac jedan dan i prijatno to jest u limunovom soku da pojede kosti

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Sasa zna znanje 😉 limun i so pojedu sitne kosti ako odstoji u marinadi 5-6sati minimum.

      Избриши