недеља, 31. јул 2011.

Knedle-Gomboce od sira i griza

 Kada kažemo knedle, svi pomislite na gomboce sa šljivama ili kajsijama. Ovo su još jedne čuvene Knedle vojvodjanske kuhinje, koje se prave sa sitnim-švapskim sirom i grizom, u slatkoj verziji.
Ko voli slatki sir zavoleće i ove knedle.
Meni su one omiljene.
Možete ih poslužiti uz rastopljenu čokoladu ili šlag ali ii sa nekim dobrim pekmezom, od kajsija uobičajeno....)
Potrebno je:

 120 g pšeničnog griza
350 g svežeg sira
35 g brašna
1 jaje
35 g maslaca ili margarina
Priprema:
Sir viljuškom usitniti, ako ima koja gombica-gromuljica.
Dodati griz, jaje, brašno i margarin.
Varjačom ili mikserom na maloj brzini zamesiti testo.
Najbolje je da testo sa grizom odleži.Tako da ja uvek ovo tetso napravim ranije i ostavim preko noći u frižideru-
Ako ne, dovoljno je i sat -dva.Važno je da knedle odmah ne kuvate.
U veću šerpu sipajte vode, pa skoro do vrha.
Posolite je malo i kada uvri, polagano u nju spuštajte knedle.
Knedle oblikujte najbolje vlažnim rukama, najbolje da su malo veće od oraha, jer i one same u vodi dosta narastu.
Kuvajte ih oko 5 minuta. Kada isplivaju gore na površinu znaćete da su gotove.
Potom u tiganj, stavite prezlu. Mlao je na vatroi popržite.
Dodajte šećer .
Sve pomešajte i sa njima pospite knedle od gore ili ih uvaljajte.

14 коментара:

  1. Zanimljiv recept, a cini se i laksim za napraviti od uobicajenog nacina. Ova kombinacija sira i voca sigurno ima odlican ukus. Izgleda primamljivo!

    ОдговориИзбриши
  2. Анониман31. јул 2011. 14:53

    Bas se obradovah kad videh u naslovu gomboce..tako je i moja baka to zvala:)Nisma rpobala sa sirem i vocem ali eto ideje:)

    ОдговориИзбриши
  3. nisam nikada jela ovakve knedle, a obožavam slatki sir. Hvala na fantastičnom receptu, ovo mora da je preukusno!

    ОдговориИзбриши
  4. Gomboce od sira i griza sam uvek jeo dok sam radio u Austrijskom restoranu Blaue Gans u New York-u. Fantastične su, i moram priznati meni lepše od standardnih od krompira sa šljivama.
    Sve pohvale
    Miroslav

    ОдговориИзбриши
  5. Nisam nikada jela a ni pravila ovakve knedle. Kad bih mogla prevariti mm, pa mu podvaliti ove? Uh, bilo bi o dobro!
    Novi predložak? Sviđa mi se!

    ОдговориИзбриши
  6. Pravila sma jednom slicne, ali u slanoj verziji i odusevila sam se! :) Bile su tako meke i ukusne... Moracu probati i ove slatke! :)

    ОдговориИзбриши
  7. knedlice volim iako ovakvu kombinaciju nisam probala vjerujem da bi mi se dopala

    ОдговориИзбриши
  8. Kako ti ovo divno izgleda! Baš me mame jer ih nisam nikad probala :)

    ОдговориИзбриши
  9. Kada pomislim Vojvodina, pomislim knedle. To mi je prva asocijacija. Pravila sam one Vrtićke sa Coolke slane sa rikotom i super su, tako da ne sumnjam da su ove fenomenalne!

    ОдговориИзбриши
  10. Ja pravim slane: punim ih mekim sirom, kada su gotove i vruce, prelijem ih pavlakom i izrendam kackavalj, njam njam!

    ОдговориИзбриши
  11. I ja pravim slane. Obe varijante su mi svakako divne

    ОдговориИзбриши
  12. Анониман2. јул 2022. 15:36

    Ovo izgleda mnogo ukusno I obavezno cu da pravim. Ja ih inace pravim sa krompirom Ali ova verzija mi se svidja. Ali Koji je to svapski sir?

    ОдговориИзбриши