недеља, 26. јун 2022.

Pogača sa kobasicom i sirom


Uvek sam u potrazi za novim receptima i oblicima kada su u pitanju pogače. Ponekad mi se čini da sam skoro sve recepte isprobala i sve nove oblike uvila, ispravila, obmotala, ali uvek se nađe još štogod.

Ova kombinacija sir i kobasica su tako dobri, iznenađujuće dobri, ili što bi mi "vojvođani rekli "zdravo ukusni" da me iskreno nije mrzelo da radi ove pogače uranim ranom zorom i pripremim je-zamesim.

Priprema nije teška, niti trebaju neka posebna znanja za  izradu ovog puž oblika, ali jedina preporuka je da sir bude slan i punomastan. Znači ne lajt varijantaJ



Za testo Vam je potrebno:

600g brašna tip 500

Kašičica šećera

Kašičica soli

10g kvasca svežeg (pola kocke)

1dcl mlakog mleka

1 dcl ulja

2dcl kiselog mleka

Za fil 300g slanog sira

2dcl kisele pavlake

200g tanko isečenih kobasica

Za posip -mak u zrnu i 50g margarina

Priprema testa:



Za početak u mleku rastopite kvasac sa šećerom, ja nikada ne stavljam kvasac u mikro talosnu rernu, jer iskreno ne znam koliko vam je to baš dobro, umesto da sačekate 10-tak minuta da ga veštački požurujete u mikrotalasnoj, isključivo ostavim po strani da sam zapeni. Leti je to mnogo lakše, ne morate da ga stavljate na posebno mesto, ali ako pogaču ili mesite nešto sa kvascem zimi, preporučujem da uvek dizanje kvasca obezbedite blizu toplote.

Kada kvasac zapeni dodam ga u brašno, dodam so, ulje, kiselo mleko i rukom polako počnem da mesim.

Testo kada mesite ne treba da bude tvrdo. Mora biti meko, ne da se lepi ,ali mora biti meko na način da u njega kada ste ga umesili možete sa lakoćom da gurnete prst.

Samo dizanje testa takođe zavisi od toga da li je toplo ili hladno u prostoriji u kojoj mesite, tako da zimi uvek testo prekrijem čistom krpom.

Kada se testo udvostruči, uvek ga premesim, ali lagano i ostavim malo da se odmori.

Konkretno za ovu pogaču sam celu jufku razvila oklagijom u pravougaonik.

 


Debljina 1-2cm.

Sir sam pomešala sa kiselom pavlakom i po celoj površini testa ga premazala.

Potom sam oštrim nožem po testu napravila 4-5 traka, i lagano jednu po jednu uvila.

Pleh sam obložila pek papirom i u njega slagala trake.

Prvu kao puž u sredinu a ostale sam obavijala oko nje.

Kada sam svo testo uvila i smestila u pleh,  na ivice sam umetala kolutove kobasica.

Po izboru možete i više kobasica i manje.

Posula sam makom u zrnu i od gore narendala margarin.

Pekla sam na 180C oko 40 minuta

Нема коментара:

Постави коментар