четвртак, 12. мај 2022.

Pletenica pogača

Nikada, ali zaista nikada me ne mrzi da umesim nešto, pogotovo kada su u pitanju kiflice, pogača.
Ne mrzi me ni da ustanem ranije da zamesim hleb, ne mrzi me ni kada su neka slavlja da  poranim i zamesim za goste, da bude "friško".
Moja mama se uvek divi  mom elanu i kaže mi uvek "kako imaš snage da se time bakćeš?"
Ne znam kako imam snage i vremena za testo, ali je taj elan sigurno neki znak da kada radite nešto što volite nije teško, iako uvek takve rečenice zvuče kao fraza ipak u njima ima i istine.
Testo sam umesila kao i za svaku drugu pogaču koju pravim. Ponekad dodam mleko, ponekad dodam kiselu pavlaku ili jogurt, zavisi kako odlučim. 
Nikada je ne pravim sa suvim kvascem, to je neka moja navika da uvek koristim za dizana testa isključivo svež kvasac.
Najčešće umesto susama za posip koristim mak ili kim.
Imam posebnu posudu samo sa mešenje testa i isključivo je koristim za to i ništa drugo..

Nego da pređemo na pogaču, jel tako :)
Za testo Vam je potrebno:
600g brašna tip 500
pola kocke svežeg kvasca-10g
kašikica soli
pola kašikice šećera
200ml mleka
1 jaje
100ml kisele vode
100 ml otopljenog putera
Za nadev sam koristila slani sir pomešan sa malo kisele pavlake.

Priprema:
U 100ml mlakog mleka sa šećerom sam rastopila kvasac. Dobro izmešala kašikicom i ostavila da zapeni.
U sud veči koji koristim za mešenje testa sam prosejala brašno, dodala so i kada se kvasac zapenio umesila sam testo od preostalih sastojaka koje sam dodala u brašno.
Testo uvek ostavim da se odmori, jer ga mesim rukom.
Prekrijem ga čistom krpom, ne onim folijama i šta ti ja već znam čime.
Kada se udvostruči, premesim ga još jednom lagano i za ovu pogaču sam ga podelila na dva dela.
Svaki deo sam zatim oklagijom razvukla i premazala sa sirom.
Uvila u rolnicu.
Rolnicu po sredini  presekla nožem.Možete pogledati na kolažu fotografija pripreme, pa krake između sebe uvila.
Tepsiju obložila pek papirom i prvu rolnicu uvila kao puža za sredinu. Drugu rolnicu sam  sam obavila oko ove prve sa spoljne strane.
Narendala sam pa možda 50g margarina od gore i posula makom.
Pekla sam na 180C oko 30-40 minuta dok nije sasvim lepo zarumenila

 

Нема коментара:

Постави коментар