среда, 9. јул 2014.

Sirup od limuna

Još kao dete sam volela da pijem domaće sokove, u to vreme mog detinjstva nije bio baš velik izbor sokova, i moja baka je često pravila domaći sirup najčešće od višanja i kajsija.
Sećam se da sam sirup od višanja nazivala vinom i da sam ga često pravila u onim čašama sa nogicom i polako pijuckala zamišljajući da je u čaši vino, što je meni kao detetu tada bilo vrlo zabavno.

Jedne zime baka je napravila po receptu naše komšinice Jelke ovaj sirup od limuna koji je za mene tada bio pravo otkrovenje.
Toliko veliko da je moje "vino" prosto palo u drugi plan.
Za sirup vam je potrebno:

g limuna
1,6 kg šećera
4 limuntusa
2 litre vode

Priprema:
Limunove dobro oprati, ako imate malu četkicu za pranje voća -agruma, dobro ga isčetkajte jer za sirup će te koristiti i koru, a možete, što je i najbolje koristiti organski proizveden limun.

Isecite ga na kriške i u blenderu ga usitnite.
U veliki lonac stavite tako isitnjen limun, dodajte šećer , limuntus i vodu.
Dobro promešajte da šečer može lepo da počne da se topi.
Preklopite posudu sa poklopcem i sve ostavite da odstoji 24h.

Ja povremeno promešam sirup još nekoliko puta.
Nakon 24 časa, sirup procedite od pulpe limuna i sipajte u flaše.








Нема коментара:

Постави коментар