понедељак, 07. октобар 2013.

Gost Astala- Kiflice na vodi

Često mi pišete i želite da objavim vaše recepte, što rado činim, jer smatram da je nešto predivno kada to želite da podelite sa Kuhinjom Ravnice.
Ovo je predobar recept Biljane Plavšić Stojanović.Uživajte!!!

Kiflice na vodi--- kvasac potopiti u malo mleka, dodati malo secera, kad nakisne dodati brasno, jedno jaje, malo soli, moze malo ulja i zamesiti mekano testo..to testo bi trebalo da kisne na vodi ili u vodi, vise nisam sigurna, ali meni kisne u posudi gre sam mesila, lakse je..kad je nakisnulo, istresem na astal razvucem oklagijom i pravim stapice,ili neke druge oblike, uvijem ih malo i uvaljam u secer sa cimetom, lepse je nego samo u secer, lepse mirisi  
ali da bi bilo sto vise secera i cimeta, pre nego sto uvijem stapice premazem cetkicom i vodom, da se vise zalepi, poredjam u rernu i pecem dok ne porumeni ...

9 коментара:

  1. Uh. Taman sam se ponadala da će biti i mere za kiflice koje sam kod bake obožavala jesti. Kad se zapeče šećer i karamelizuje, mmm.
    Postoji razlika kad ostavimo testo da kisne u hladnoj vodi. Potpuno je drugačija struktura. Znam to jer ih je i mama kasnije pravila. Testo se stavi u čistu krpu, važno je da krpa nije tretirana omekšivačem za rublje da ne bi kiflice mirisale na lavandu, recimo :) Krpa se veže na vrhu i obično je baka kroz čvor provlačila varjaču i potapala u veliki lonac a varjača je držala zavežljaj u loncu tako da ima mesta da testo raste sa svih strana. Istrese se kad naraste, razvuče i prave kiflice. Dalje je sve isto.

    ОдговориИзбриши
  2. Izgleda divno, ali nikako ne mogu da ukapiram kakvu ulogu tu igra voda? Da li testo treba da kisne na pari ili?

    ОдговориИзбриши
  3. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  4. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  5. Ne znam koja je uloga vode, baba me tako naucila i ja sada tako pravim, doduse izmenim uvek nesto :)
    E sada, da objasnim mere, za kiselo testo mere nisu potrebne, vazan je samo osecaj koji imas pod rukama :D
    Osnova neka bude 6 do 7 dl vode ili mleka ili mleka i vode, zavisi sta se pravi, u to ide jedan kvasac, ako je slatko testo onda vise secera i na vrh noza soli, a ako je slano testo 2 kasicice soli, a secer svakako u kvasac.
    Da li ce ici jedno ili dva jajeta, kasika masti ili margarina, sve zavisi ssta se pravi, i na tu kolicinu ide oko 1 kg brasna, manje vise...
    Ja kiselo pravim ovako , potopim kvasac u mleko, kad nakisne dodam sve sta treba i onda dodajem brasno i mutim varjacom, sve dok mogu i dok me ruka ne zaboli, onda na ASTAL pospem brasno na koje istresem to testo, odgore jos brasna stavim i onda mesim rukama tako sto ga prebacujem i uvek na ruci imam brazna, i tako dok ne bude mekano a prestane
    da se lepi za podlogu, dalje je lako, kisnjenje i oblikovanje..
    Ne volim da mesim rukama jer ne volim da mi se sve zalepi za ruke, mrzi me da perem to posle, zato mi je ovako mnogo lakse i jednostavnije, jer kad zavrsim samo sperem brasno sa ruku a ne zalepljeno testo :)
    I jos nesto, dodala sam cimet jer sam u Grckoj svaki dan ulazil au pekaru gde me je miris obarao sa nogu, a ustvari su bili neki stapici sa cimetom i secerom, verujte da je jako,jako dobro !
    Ako sam zakomplikovala izvinjavam se :) pozdrav i prijatno

    ОдговориИзбриши
  6. Sta znaci na vodi ili u vodi? Kako to izvesti? Molim savet i objasnjenje za neiskusne domacice ;)

    ОдговориИзбриши
  7. Divan receptic za kiflice koje vracaju u detinjstvo, hvala puno Biljani i tebi sto ste ih podelile sa nama.:))

    ОдговориИзбриши
  8. testo kisne zamotano u krpu u vodi, ili jednostavnije ostavite ga samo da nakisne kao i obicno testo :) tako i ja radim, jer sve drugo je komplikovanije, a ucinak je dobar i ovako...

    ОдговориИзбриши
  9. nikada nisam cula da testo kisne potopljeno u vodu???

    ОдговориИзбриши