субота, 22. децембар 2012.

Zimski Kompot od dunja i belog vina ili Jesenja brza poslastica

Uvek kada čujem pesmu Jesen stiže dunjo moja ja se veoma rastužim. 
Dodatno me rastuži zvuk violine koja tužno uvodi u pesmu i srce deli na dva dela.


Kao mala u jesen mojoj familiji su se uvek dešavale neke neprijatne stvari.
Ili je to bio neki smrtni slučaj , ili je nekog zadesila neka bolest.

Sa druge strane ja sam rodjena u oktobru i nekako sebi ne mogu da dozvolim da mi oktobar bude tužan.

Takođe mnoge značajne odluke sam donela bas na jesen.
Kao da mi je jesen pokretač i lepih i ružnih stvari.
Jesen kao doba koje vedri i oblači misli i život.
Jesen je tako specijalna.
.



Za ovaj kompot koji nije zimnica je potrebno:

Potrebno je:
1kg dgunja. Dunje se veoma teško čiste. Znam da će te se pošteno namučiti sa njima.
Kada sam odrasla i jednom prilikom čistila dunje i onako besna tupim nožem sklanjala koru sa tvrde voćke, setila sam se Bakine zimnice.
Desetine tegli zimskog kompota od dunja.
Koji je to posao bio.
Očistiti ih sve...

1l vode
2dcl belog vina. Ja koristim Šardone
šećer po ukusu
klinčići i cimet-šipka

Priprema:
Dunje operite, očistite i isecite na kriške.
U šerpu ulijte vodu i belo vino, može u dublji lonac. tako će vam biti sigurno praktičnije ako dunje budu isplivavale na površinu.

Stavite kriške dunja klinčiće, cimet i šećer plus vanil šećer  kuvajte na laganoj vatri.
Dok kuvate ovaj kompot uživajte u mirisu koji će prepalviti vašu kuhinju.




1 коментар: