недеља, 29. јануар 2012.

Sveti Sava-Perece za decu po starom običaju

Na dan 27.01 , vake godine obeležava se u Sepskim Crkvama, Sv. Sava.
Iako kod nas  u Bačkoj nije običaj da se na taj dan peku perece, a u Banatu jeste, i kako je u mom rodnom Vračevgaju  i Seoska Slava, odlučila sam se da ih napravim po receptu moje drage Jafi-Kulinarske Čarolije.

1. Uskliknimo s ljubavlju svetitelju Savi,
srpske crkve i skole svetiteljskoj glavi.
Tamo venci, tamo slava, gde nas srpski pastir Sava,
Pojte mu Srbi pesmu i utrojte.

2. Mileseva slavi se telom svetog Save,
koga slave svi Srbi, s' obe strane Save,
Sinan-pasa vatru pali, telo svetog Save spali,
al' ne spali slave, niti spomen Save.

3. Da se srpska sva srca s' tobom ujedine,
sunce mira, ljubavi, da nam svima sine,
da zivimo svi u slozi sveti Savo ti pomozi!
Pocuj glas svog roda srpskoga naroda!

Sv. Sava-Recitacija 2012.g
Moja deca recituju u hramu Sv.Luke.

17 коментара:

  1. Pravila sam ih baš po njenom receptu i sjajne su. Ja nisam do tada znala za taj običaj.

    ОдговориИзбриши
  2. Jako lijep i zanimljiv običaj a pereci izgledaju prefino!!

    Pozdrav.

    ОдговориИзбриши
  3. Krasan običaj, hvala ti da si nam stavila prilog, divni pereci.

    ОдговориИзбриши
  4. Draga Vera, prijatno si me obradovala ovim svojim perecama..Drago mi je da ste zadovoljni i da si dece dočarala radost praznika i slavlja...Veliki pozzzz <3

    ОдговориИзбриши
  5. Nijesam znala za taj lijepi običaj. Što se pereca tiče, taj recept mi se baš dopao.
    Dječica su ti med medeni!

    ОдговориИзбриши
  6. Volim perece...Uvijek praznicna hrana sa odredjenih obicaja ima najbolji ukus; npr jaja od Uskrsa /Vaskrsa su neponovljivog ukusa...

    ОдговориИзбриши
  7. Pereci su super i ovo je jako lijepi običaj !
    Dječica su ti prekrasna , super da si stavila video.

    ОдговориИзбриши
  8. Kod nas u Pancevu je obicaj da se perece dele i u skolama s obzirom da se Sv. Sava u skolama obelezava kao skolska slava.

    ОдговориИзбриши
  9. Lijepo je znati za sve krasne običaje. A sekica se malčice uplašila:):) ma baš su ti medena dječica.

    ОдговориИзбриши
  10. Divnasu ti deca:))volim jako ovaj praznik i baš sam se nameračila na Jafi perece ali ove godine nisam stigla,sviđa mi se ovaj običaj!

    ОдговориИзбриши
  11. krasni pereci, izgledaju baš fino i mekano.
    lijep običaj, nisam to ranije čula.

    ОдговориИзбриши
  12. Vera, is wonderful -
    look very beautiful and delicious.
    Great picture, greetings, Diana

    ОдговориИзбриши
  13. Cestitam na izboru za kuvara meseca!

    http://www1.serbiancafe.com/lat/kuvar/

    Svaka cast!
    Srdacan pozdrav.

    ОдговориИзбриши
  14. Predivno! Decica su ti odlicno izrecitivala a sekica je preslatka kako se postidela,naravno tvoji pereci izgledaju jako ukusno!

    ОдговориИзбриши