уторак, 24. јануар 2012.

Kod Astal u Gostima!

Ove godine sam unela u moje postove i jednu novu da je tako nazovem "post rubriku", u pitanju će biti post sa nazivom "GOST ASTALA" u kojem će vam kuvati moji gosti ljubitelji Vojvodjanske Kuhinje.
I kako to uvek biva,....krećemo sa prvim postom.
Dugo sam mislila ko će biti taj-ta, o kome ću pisati prvi put, i rešila sam da to ne bude ..:"ni po babu ni po stričevima" već samo po stričevima.....:)
Predstavljavam moju sestru od strica Sladjanu Petrov.inače ćerku "tvorca" Gajicine Torte...
U pitanju je jedna vrlo mlada, moderna devojka,...sad nije zato što smo i rod, ali  ona je iz one  prave  domaćinske kuće, gde se podrazumeva da žena nije samo lepa i pametna već da mora i da zna svasta lepo i da spremi!
Već ste svi dobro upoznati da je Kuglof Vojvodjanski Kolač broj 1.
Najbolji je onaj običan sa groždjicama i vanilom, ali malo je poznato da postoji i mnoštvo slanih recepata za kuglof. kao što je i ovaj od mea, koji je vrlo vrlo ukusan!!!
ravi se ovako:

Jednu glavicu crnog luka izdinstati i u to dodati o,5kg mlevenog mesa.Zaciniti po ukusu(so,biber,vegeta).Pred kraj dinstanja ubaciti naseckan persunov list,takodje po zelji(ja stavim vise,bude sarenije).Kad se prohladi dodati 2 penasto umucena jajeta,casu jogurta i 10 supenih kasika brasna.Sve promesati i staviti u podmazan i brasnom posut kalup za kuglof.Peci na 200 stepeni.

 Sladjin  savet je -sluziti uz neki sos,ja sam pravila od pecuraka ono standard izdinstati glavicu luka, 0,5 kg sampinjona,dodati brasna pa malo proprziti.Sipati malo vode i umucenu pavlaku.Ali sto je meni najbolje...parce kuglofa preliti limo unovim sokom.Veoma osvezavajuce.Toplo preporucujem.Veruj te joj mnogo će vam se svideti!!!
Nešto starinsko, slatko:
Somborski Medenjaci

Da vam se malo oznoji....ruka dok pravite...:)

Kora:
-Uprziti 4 kasike secera i preliti sa 10 kasika vode(napraviti kao caj).
-Umutiti 1 jaje,1 kasiku masti,150 gr secera,1 kasicicu sode bikarbone,ohladjen caj i 450 gr brasna.Dobro zamesiti i testo podeliti na 3 dela.Peci na namazanoj okrenutoj tepsiji.

Fil:0,5 l mleka staviti da provri.Posebno umutiti 5 kasika gustina sa malo mleka i sipati u prokuvano mleko.Kuvati dok se ne zgusne.Penasto umutiti 1 margarin sa 250 gr secera u prahu i pomesati sa ohladjenim filom.Pred kraj dodati 1 vanil secer i sok od jednog limuna.

Glazura:
-3 stangle cokolade,3 kasike secera i 3 kasike vode...Staviti da prokuva.Pred kraj licnuti kap-dve ulja.

 Sladjin savet za kore je da ih razvijes na tepsiji.Prvo je nauljis i preko nje oklagijom razvij testo...Bice lakse,nece ti se kidati dok prenosis na tepsiju,a i bice sve 3 kore iste velicine.
 naravno, kruna svega:
SALČIĆI-SALENJACI

Testo: 1 kvasac,3 dl vode,3 dl mleka,2 jajeta  kasicica soli i 3 supene kasike secera i brasna po potrebi.Brasna ne mogu reci koliko tacno treba,jer imamo nase,pa samo zagrabimo iz dzaka.Testo bude obicno,kiselo...
Oko o,5 kg sala dobro samleti,ako treba i 2 puta na najsitniju sajbnu.
Testo 2 puta premesiti,kad uskisne rastanjiti oko 2 cm debljine,premazati salom preklopiti sa jedne strane,potom sa druge pa jos malo premazati i ostaviti da nadodje.Opet rastanjiti i ponoviti postupak sa mazanjem.Tako ce biti lisnatije.Konacno kad nadodje seci na kvadrate mazati sa pekmezom po zelji(nama je omiljen od sljiva) i praviti kiflice.Pecene uvaljati u secer u prahu

.Paziti da ne pukne dugme na pantalonama.Odlicne su.

Moja Sladja.....Sve vas ljube ove dve Sose!!!!

18 коментара:

  1. Predivne ste mi obe dvi :) Recept je odličan, na prvi pogled sam mislila da je kuglof slatki :) Lol za mene :)
    Volim vidjeti guest postove na blogovima :)
    Divno Vera :)

    ОдговориИзбриши
  2. Bože kako ličoite kao rođene sestre. Mladd, lepe, vredne, pametne... Hvala Slađi na gostovanju i na ovom slanom kuglofu jer ja obožavam slane kuglofe. Tako su mi elegantni i u njih možeš svašta da spakuješ a onda se lepo režu na kriške. nadam se da će se i Slađa zaraziti blogovanjem pa nam se jednog dana pridruži u virtuelnom svetu.

    ОдговориИзбриши
  3. Super recept, super slike, super vi! :) Slani kuglof zvuči (i izgleda :D) jako primamljivo!

    ОдговориИзбриши
  4. Pozdrav za Sladju :) ovi vojvodjanski medenjaci izgledaju bajno :)

    ОдговориИзбриши
  5. Mislim da se do sada nisam susrela sa slanim kuglofom. Sviđaju mi se i medenjaci. Veselim se budućim postovima tvojih gostiju i sve pohvale Slađi na odabiru recepata i onim savjetima na kraju.

    ОдговориИзбриши
  6. Prekrasno sve: od toga da imaš goste na blogu, preko krasnih recepata do vas dviju krasnih mladih djevojaka! Bravo!!!

    ОдговориИзбриши
  7. slani kuglof,eto nikad nisam cula,hvala na receptu

    ОдговориИзбриши
  8. Liepe zene jos bolji mrecepti!!
    Kuglof cesto pravim u oblicima za mafense jewr tako ih pakujem za skolski rucak...inace jako fino i uz salatu da se jede.

    Kolac nisam do sada radila ni probala na ovakakv nacin ali ima vremena,neka je slada tu bice i recepata ,ja se nadam !!!
    *Vera trazila sam recept za Rozen tortu i nisam ga nasla,ja imam ,no zeljela sam postaviti link na mom blogu jer sam je radila za Slavu !!!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mirjana, možes linkovati samo na moj blog.Ma ja sam sa tim receptima u totalnoj konfuziji...:)

      Избриши
    2. Ne mogu da ga nadem kod tebe ?? ja sam ga isprintala jos sa coolinarike :)!!

      Избриши
  9. Hvala Sladji puno i naravno tebi sto si je ugostila i dala joj priliku da je upoznamo,a Sladja je bas slatka!!!

    ОдговориИзбриши
  10. baš ste lijepe obe, recept za kuglof baš nedugo radila nešto drugačiji ali sa preljevom od gljiva, biti će skoro i kod mene

    ОдговориИзбриши
  11. Divne ste obje,vidi se da ste vrsne kuharice,inače Vojvođanska kuhinja meni je br1,i kod mene u kući je itekako zastupljena..veliki pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  12. Nije dobro za mene da vidim ovoliko poslastica na jednom mestu, jer je zima i vise provodim vremena kod kuce, i sad imam ideje sta bih mogla da spremam :) Moji favorit su salcici !

    ОдговориИзбриши
  13. Razveselile ste nas i ti Slađa, prekrasne ste obje kao i ovi odlični recepti kojima ste nas počastile. Ne znam što bih prije odabrala, slano ili slatko, sve mi je odlično ! POzdravljam vas obje kao i ovog krasnog dečka sa tobom na slici.

    ОдговориИзбриши