уторак, 3. јануар 2012.

Božićni Medenjaci od badema

 Ne može se zamisliti Božić bez medenjaka. Ponekad mi se čini da tih par nedelja pred  Novu Godinu i Božić, isuviše "posvetim" kolačima i keksima...:)
Ali, uživamo posle u finom ukusu, deca se raduju domaćim keksima i još ako su sa cimetom i medom....mmm..
Pravi meki medenjaci, sa aromom cimeta i meda, zaista su spoj koji nikg ne ostavlja ravnodušnim.
Aroma badema i badem ukrasi takodje čine ove medenjake neobičnim.

Potrebno je:
125g tečnog meda
200g šećera
4 kašike mleka
100g putera ili margarina
1 vanil šećer
3 kapi arome badema
1 kašika mlevenog cimeta
400g brašna
20g kakaa
1 prašak z apecivo
75g oljuštenih naseckanih badema
Z apremaz
1 kašikica skrobnog brašna
6 kašika vode
ukras
100g badema
Priprema:
Za testo zagrevajte mešajući u loncumed, šećer i margarin,. Neprestano mešajte dok se ne otopi.
Potom premestite u sud da se ohladi.
Skoro stvrdnutoj kesi dodajte vanil šećer, aromu i cimet.
Sve dobro umešati mikserom.
Brašno pomešajte s akakaom, praškom z apecivo, skrobnim brašnom.
Umešajte sve polako u smesu sa medom...lagano malo po malo.
Umesite glatko testo na radnoj površini.
Testo razvucite na radnoj površini oklagijom na o,5cm debljine.
Časom vadite krugove.
Za premazivanje umutiti skrobno brašno sa vodom.
Kulinarskom četkicom premazite svaki medenjak.
Poredjajte bademe od gore.
Pecite na 180-200C prethodno zagrejanoj rerni oko 20 minuta.

7 коментара:

  1. Divni su! I ja sam ove godine pravila medenjake za praznike i okacila ih na jelku... :)

    ОдговориИзбриши
  2. Predivni medenjaci, nema bez starih dobrih recepata!

    ОдговориИзбриши
  3. baš su krasni ovi medenjaci. Sviđa mi se što si koristila aromu badema u njima

    ОдговориИзбриши
  4. Sviđaju mi se ovi medenjaci, iako sam naučena na svoje ovaj me strašno privlači zbog badema

    ОдговориИзбриши
  5. Recept ću sačuvati za kasnije jer jedno vrijeme ne želim ni pomisliti na spremanje bilo kakvih kolača, naročito sitnih:)Nravno, ako slaviš Božić, onda je ovo pravi čas za njih, a ja ti velim "Hristos se rodi"!

    ОдговориИзбриши