субота, 3. децембар 2011.

Breskvice


Ovaj sitan kolač simpatičnog naziva-Breskvice, je odvajkada vrlo popularan u našim krajevima, a vidim i širom bivše SFRJ.
Obično se pravi u svečanim "prigodama", kada su u pitanju Krsne Slave, Božić, Uskrs..:)
Kako nam se približavaju Novogodišnji praznici, evo najbolje prilike da se odlučite da ih napravite.


Za testo je potrebno: 
1 kg brašna
8 jaja
2 čaše ulja
2 čaše šećera
2 praška za pecivo
malo kore limuna 
vanilin šećer
čaše su od 2dcl
Priprema testa:
Jaja penasto umutiti sa šećerom.dalje mešati uz dodavanje ulja, brašna i praška za pecivo.
Kada se testo lepo sjedini-bude glatko, obavezno ga ostavite sat dva u frižideru.
Odvajati rukama male kuglice-veličine oraha, redjati u pleh i peći na temperaturi od 160C.

Fil za breskve:
mrvice iz ispečenih i izbušenih bresaka
1/ 2 kgpekmeza od kajsija
30 dkg oraha
kore od limuna
kore od naranče
ruma
3 kesice vanil šećera

Priprema fila:
Pečene breskvice pustite da se ohlade, i svaku malom kašikicom za kolače ili mini kašikom za sladoled kugle izdubite.
Ovu smesu sameljite u blederu ili mlinu za orahe.
Potom dodajte mlevene orahe, pekmez, vanil šećer, narendanu koricu limuna, malo ruma....
Sve je važno dobro izmesati.
Puniti breskvice pa potom spojiti.
 Svaku breskvu uronite u boju za kolače, jednu polovinu breskve u žutu, a drugu u narančastu boju, te uvaljajte ukristal šećer.
Iako kolač možda deluje vrlo komplikovano, nije ga tesko napraviti, možda samo prvi put.
Odličan fil-nadev vam pruža raširene ruke u dodavanju aroma, tako da umesto ruma možete dodati maraskino a umesto pekmeza od kajsija marmeladu od višanja i tako dobiti jedan novi ukus!
"Zabranjeno je" - Pablo Neruda
"Zabranjeno je plakati, bez da se nesto ne nauci,
probuditi se u danu a ne znati sta ciniti,
biti uplasen svojih vlastitih uspomena.

Zabranjeno je ne smejati se problemima,
ne boriti se za ono sto zelis,
odustati od svega zbog vlastitog straha
da ostvaris svoje snove.

Zabranjeno je ostaviti svoje prijatelje,
ne pokusati razumeti sao ste sve proziveli zajedno,
i zvati ih samo onda kad ti je neophodno.

Zabranjeno je ne biti svoj pred drugima,
pretvarati se pred ljudima do kojih ti nije stalo,
izigravati klovna da bi te pamtili,
i zaboraviti sve kojima je zaista stalo do tebe.

Zabranjeno je ne uciniti sve za sebe samog,
biti uplasen od zivota i onoga cime te zivot obvezuje,
ne ziveti svaki dan kao da je to tvoj poslednji dah.

Zabranjeno je da ti nedostaje neko bez radosti,
da zaboravis neciji smeh i oci,
sve samo zato sto njegov put vise ne obuhvata tvoj,
zabranjeno je zaboraviti njegovu proslost
i zameniti je njegovom sadasnjoscu.

Zabranjeno je ne pokusavati shvatiti druge
misliti da je njihov zivot vredniji od tvog,
ne spoznati da svako ima svoj put i slavu.

Zabranjeno je ne stvarati vlastitu pricu,
ne imati trenutak za one kojima si potreban,
ne razumeti da je zivot ono sto daje , takodje i uzima.

Zabranjeno je ne traziti srecu,
ne ziveti zivot s' pozitivnim stavom,
ne smatrati da uvek mozemo biti bolji;

Zabranjeno je zaboraviti da bez tebe
ovaj svet ne bi bio isti..."


24 коментара:

  1. Kod nas se ovaj kolač zvao breskve i to ne bez razloga - moja nona i mama su radile velike breskve, polovica je izgledala kao tvoj cijeli kolač. Odmalena sam bila naviknuta na takve breskv(ic)e i ostala sam jako iznenađena kad sam prvi put (a imala sam već preko 20 godina) u jednoj kući ugledala breskvice veličine otprilike kao što su ove tvoje. Sjećam se da su se breskvice pekle večer prije, a drugi dan su se dubile i spajale.

    Ne znam zašto ih nikad nisam radila, pretpostavljam da ne bih znala koju veličinu napraviti :)

    ОдговориИзбриши
  2. Moram ti reći da sam nedavno i ja bila na jednoj slavi-Krsnoj, i da su Breskve bile bas prave Breskve, ali meni je to preveliko.Mada super su one ukusne ali ovako manje su mi bolje, mada onako velike isto vrlo interesantno izgledaju, posebno za decu!

    ОдговориИзбриши
  3. Kod nas su brsekvice veličine trešnje i ako mi se slučajno omakne veća, svi ih čudno gledaju :) Prelep kolač za sva vremena :)

    ОдговориИзбриши
  4. Divan kolač koji uvijek rado jedem!:)
    Ugodan vikend!

    ОдговориИзбриши
  5. Nikada nisam pravila breskvice, ali mi se vrlo dopadaju. Nego, gledam komentare tvoje i What's..., pa razmišljam kolike bi bile one lubeničice koje se nalaze u asortimanima sitnih kolača, da ih radimo u pravoj veličini :-)

    ОдговориИзбриши
  6. Breskvice su klasika koja se polako vraća na slavske trpeze. Mnogo su ti slatke i kad ih vidim ovako malene ne mogu im odoleti.

    ОдговориИзбриши
  7. Ja ih nikada nisam pravila a stvarno toliko su slatke i svi ih vole... Ove deluju jako primamljivo, njammmm:)

    ОдговориИзбриши
  8. Hvala vam.Ja sam uvek pravila ovako male.
    @opasna, bas bi bilo ludo praviti u veličini lubenica...:)Mada dobra ideja..:)

    ОдговориИзбриши
  9. Dobila sam volju da ih probam napravit, moram priznati da ih nikad nisam ni pravila, ni probala!!!

    ОдговориИзбриши
  10. Niti ja ih nikad nisam radila, a bas su ti lijepe!

    ОдговориИзбриши
  11. Mi ih volimo,ali ih baš dugo nisam pravila.Tvoje su baš medene!

    ОдговориИзбриши
  12. Nikad ih nisam radila ali ih volim uvijek probati.

    ОдговориИзбриши
  13. Obozavamo breskvice! To su nam uvek bili omiljeni kolaci i secam se kako smo ja i Joja pomagale mami kad ih je pravila. Nas zadatak je bio da dubimo loptice... :)
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  14. tvoje su baš, baš prekrasne

    ОдговориИзбриши
  15. Drage svima....malo zahtjevne po vremenu, ali veoma ekonomicne. Mislim da imam isti recept.

    ОдговориИзбриши
  16. Ovaj me kolač podsjeća na vrijeme kada smo ih zajedno s mamom spremale. Budi neka lijepa sjećanja. Ja sam ih voljela i volim ih i sada! I što reći nego: dobri stari kolači!

    ОдговориИзбриши
  17. Ovaj kolač je neizostavni dio mog djetinjstva, mi ga zovemo praske=breskve!

    ОдговориИзбриши
  18. Joj breskvice to nisam već dugo vidjela. Odmah me asocira na svadbene kolačiće.

    ОдговориИзбриши
  19. Ja baš volim breskvice, a nikada ih nisam uzela sama napraviti. Na feštama gdje se nađu sitni kolačići obično prvo pojedem breskvice :). Bilježim recept i moguće je da se odlučim napraviti ih za blagdane. Tvoje mi tako slatko izgledaju !

    ОдговориИзбриши
  20. Obožavam breskvice, od svih kolača na našem vjenčanju, ja sam samo njih željela i tamanila kao luda! Uvijek ih radim po provjerenom receptu, sličan je tvom :) Odlično izgledaju, baš bolim kada su tako malecke :)

    ОдговориИзбриши
  21. Ja sam danas pravila, prvi put, Nisu male. To naraste, Znači drugi put još manje kuglice praviti. Ja sam pravila od 4 jajeta. Ima ih dosta, Malinu malo razblažiti sa vodom. U fil sam stavila, mrvice, pekmez od šljiva i malo ruma, Odlične su. Isto tako izgledaju malo napuknute. A testo je lepo.

    ОдговориИзбриши
  22. Ja prosto obozavam breskve(mama ih je pravila prilicno velikim) i u svako vreme mogu da im zamislim miris.....ja ih uvaljam u esenciju maline i super su

    ОдговориИзбриши
  23. Ja prosto obozavam breskve(mama ih je pravila prilicno velikim) i u svako vreme mogu da im zamislim miris.....ja ih uvaljam u esenciju maline i super su

    ОдговориИзбриши