недеља, 06. новембар 2011.

Zagorki štruklji-Kuvarigrice-Na moj način sa malim izmenama originala!

Pre mesec dana sam predložila Nadine Zagorske Štruklje za mesečnu igricu Food blogera-Kuvarigrice, i eto prvi put da ja nesto predložim a da taj predlog i pobedi...:)
Pa kako da ne učestvujem?
Štruklje sam želela da napravim još davnih dana i to sam ih prvi put videla bas ovde.
Deluju mi vrlo fino, taj momenat sa razvlačenjem testa, sir pa kada se zapeče.njami...:)
ŠTRUKLJI OD BUNDEVE I PREZLI
Nekako zimi imam više obaveza, ali sam ipak uspela da napravim štruklje i to od Maka i od BUNDEVA.
Prvo o testu:
Za testo je potrebno:
300 g  brašna
malo soli
1 jaje
2-3 kašikice ulja
1 dcl mlake vode

Od ovih sastojaka-brašno, jaje vode i malo soli zamesite testo.Nemam bas mnogo iskustva sa ovakvim testom, ali uvek umesim da bude više mekanije nego tvrdo-ko kamen.
Oblikujemo ga u kuglu i premazemo sa 2-3 kašike ulja.
Potom ostavimo da odstoji bar 30 min.
Na manji stolić stavimo čist stolnjak, premestimo ovako nauljeno testo i prvo ga malo oklagijom rastanjimo.
A potom rukama.
Od gore preko testa stavimo fil-nadev
1.Nadev:
Mak-200g maka
šećera po ukusu
1dcl mleka.
Mak popariti u mleku a potom ga premazati preko testa.
Testo uviti uz pomoć stolnjaka.
Najbolje je iseći ga tanjirićem na jednake delove.
Nauljite potom vatrostalni sud.
Poredjajte ove štruklje sa makom.
Pečenje:
Pekla sam ih u već zagrejanoj rerni na 200C same oko 10 minuta a ondaam ih prelila sa:
3dcl slatke pavlake idobro sjedinim sa 1 jajetom i prelijem štruklje.
ŠTRUKLJI SA BUNDEVOM I PREZLAMA
2.Nadev:
Pire od bundeve
šećer
Bundevu sam takodje rasporedila preko testa.
Testo-Koru uz pomoć stolnjaka uvila.
Isekla tanjirićem.
U šerpu sipala vode i kada je provrila spustila na kratko ove štruklje.
Kratko ih kuvala 5-10 minuta.
Priprema
Procedila i uvila u prezle i šećer.

Utisak:
Obožavam ih na prvi zalogaj!
Hvala Nado, hvala svima koji ste podrzali i izglasali ovaj predlog, inače bih još duuugoooo bila u neznanju  kako su štruklji čist užitak za nepce.....:)






23 коментара:

  1. Bravo Vera za ove odlične kombinacije. Meni se sviđaju u jedna i druga , a posebno mi je interesantna ova sa bundevom. Super štrukle !

    ОдговориИзбриши
  2. Predivne su ti Verice sve varijacije. I ova s bundevom odlično zvuči, mak- naprosto predobro, ali nisam ni sumnjala da ti to nećeš savršeno odraditi. Hvala ti!

    ОдговориИзбриши
  3. Mak i bundeva kao fil e to mora da je savršeno. Vidiš, ja se toga nikada ne bih setila.

    ОдговориИзбриши
  4. fantastične su. Stalno ponavljam kako je meni odlična kombinacija maka i bundeve

    ОдговориИзбриши
  5. Joooj, toliko volim taj maka ovi moji ne vole! Prekrasno!

    ОдговориИзбриши
  6. Krasne su ! Ja sam ih prvi put probala u Koprivnici sa sirom mmmm oduševila sam se ;)

    ОдговориИзбриши
  7. Odlicno Vera! Sjajna je ideja da promenis nadjev... Stvarno mi to nije palo na pamet... Ove sa makom su posebno extra! :)

    ОдговориИзбриши
  8. Ti si se stvarno potrudila i mogu ti reći da me je ovaj nadjev s makom oduševio.Divne su ti.

    ОдговориИзбриши
  9. Probala sam štruklje od maka, ali u kombinaciji s bundevom mora da je savršeno :)

    ОдговориИзбриши
  10. Štrukle s makom!!!!!!!!! Obožavam mak i te štrukle moraju biti odlične.

    ОдговориИзбриши
  11. Cao Verka :)

    Gore si, na naslov mislim, napisala umesto "Zagorski strukli - Zagorski štrukli" -
    "Zagorki struklji"
    sto je stvarno dobro jer ovo sto si napravila s originalnim receptom tog divnog specijaliteta stvarno dodirnih tacaka nema, ni po izgledu ni po sastavu.

    Nadam se da se neces ljutiti sto te ispravljam ali moram jer samoinicijativno prekrajanje i naziva i sastava vodi ka zbunjivanju mladih "potencijalnih kulinara".

    Da si napisala "Moji struklji" to bi vec bilo potpuno opravdano jer si svesno nagovestila da se radi o necemu sto bi mogli da budu ali NISU ono sto su zaista originalni "Zagorski strukli" :)
    Uzmimo da ce ovaj Tvoj recept procitati neko ko stvarno nema kulinarskog iskustva i znanja o struklama pa jedino sto od svega moze da proizadje je "pogresno ucenje"!

    Koliko vidim skoro su te svi, koji su se javili, "precutno" ispravili ali ya sam bila konkretna.. pa posto se na njih nisi naljutila verovatno neces ni na mene :))

    :*

    p.s. Ako imas prilike isprobaj recept "Zagorski strukli" iz knjige "Titov kuvar" ostaces bez daha.. kakva milina :)
    Svako dobro!

    ОдговориИзбриши
  12. Hoću Majlovka, ispraviću naziv..:)
    Naravno da se ne ljutim,...praviću i sa sirom prave Zagorske, ...ma ovo je bila "moja varijanta-kuvarijacija!"
    Hvala za sugestiju, od tebe je uvek dobrodošla.Nego daj mi neki link za net, nemam Titov Kuvar..:)

    ОдговориИзбриши
  13. štrukli u mojem kraju su svi kolači napravljeni od tankog vučenog tijesta bez obzira na nadjev, ovakvu vrstu sa tivom i makom moja baka naziva tikvačom, moram priznati da se meni ne sviđa odviše verzija koju je spravljala moja baka jer je u njoj bilo previše tikve, a tek malo maka, ova tvoja verzija mi se mnogo više dopada

    ОдговориИзбриши
  14. Vera, ja se bas pitala gde su tvoje struklice? :)))
    Kako volim tikvenjake i makovnjace i sve varijacije, sigurna sam da bi mi se i ovo dopalo. Ti si bas pravila slatku verziju, bukvalno. Ove sa makom cu praviti jednom za svoju dusu.

    ОдговориИзбриши
  15. Nina, i ja sam "čula" da štruklji mogu biti sa bilo kojim nadevom a ne samo od sira, u suštini radi se od "vučenog testa3 i taj način pripreme je karakterističan za štruklje.
    Praviću i ove "Titove"-Zagorske ali sa slanim sirom, čim ugrabim vremena!
    @taci, malko kasnim, volim da predložim ako mi se nesto pravi za Kuvarijacije a onda imam i grizu savesti ako to ne napravim...:)Ovaj mesec mi je bio prebukiran rodjendanima itd plus imala sam i na poslu puno posla-Ali nekako sam stigla da ih napravim.
    Sada mi je veći problem svetlo, jer se već oko pet smrne a ja fotam na dnevnom svetlu...pa onda sve noćne varijante pripreme i fotkanja otpadaju!

    ОдговориИзбриши
  16. Jao razumem te za svetlo. Sad je stvarno nezgodno. Ja sam postupak za kiflice pocela oko 16h po danu, dok sam dosla do pola vec je bio mrak i onda su mi slike sa primesom narandzaste zbog sijalice, a da budem iskrena obrada fotografije me ni malo ne privlaci.
    Pokusaj da napravis lajt boks ako ga vec nemas. Doduse i za njega ti trebaju lampe, ja to nikako da pazarim pa skoro i da ga ne koristim. :(

    ОдговориИзбриши
  17. Hej, i ja sam ko ti tu malo...ups...nekako me mrzi da sve to pravim, da kupujem neonke...itd..a verovatno nije tesko i verovatno bi fotke bile bolje...:)Iskreno ni fotić mi nije neki poseban, nemam u planu jos da kupim neki bolji npr Canon, pa sam nekakodigla već ruke od nekih savrsenih fotkica.Kakve su takve su, moje su, jel tako?

    ОдговориИзбриши
  18. Ja sam napravila lajt boks i lepe su fotkice u njemu kad se prave, cak i kada se stavi na dnevno svetlo jer imas lepu senku. Aparat mi je obican, a s obyirom na to da sam do skoro slikala mobilnim, sad su ove slike odlicne :)))

    Meni su tvoje slikice bas uvek jako lepe. Ma sto rece jela, za nas sa obicnim aparatima, dnevno svetlo je majka!

    Inace jesi u pravu za slicice, sve je to nase, ali cesto nailazim na situacije da se jela diskriminisu jer fotografije nisu dobre. Ne umeju svi da prepoznaju po receptu sta valja. I obrnuto, dobra fotka a recept greska. I ja sam se jednom upecala na lepu sliku.

    ОдговориИзбриши
  19. Ja ne, imala sam jednom priliku da vidim kako izgleda jedan kolač pre obrade, kao nebo i zemlja su fotke!Zato ja volim te nase domaće-prave fotke!

    ОдговориИзбриши