субота, 11. јун 2011.

Seker Pare i ljubav prema zalivenim-orijentalnim kolačima

Seker Pare iliti u mom slobodnom prevodu Šećerne Pare, su fini zaliveni kolači, koje sam prvi put probala kod moje divne prijateljice inače Makedonke, žene koja je majstorica za ovakve i slične orijentalne kolače.
U stvari htela sam da vam napišem moju priču.
Ne mogu tačno da se setim kada sam zavolela "zalivene" kolače, mislim da je za sve kriva moja majkica i njene Vojvodjanske tulumbe iz rerne.
U stvari, moje verovanje da su to prave tulumbe, dok nekih davnih devedesetih u Grčkoj nisam otkrila šta su tulumbe i kako ustvari izgledaju...:)
Odnosno kako se peku.
Potom sam otkrila baklave, ne mogu vam reći koliko sam tačno vrsti probala, tu su sa orasima, čokoladom, bademima, pistaćima....Te četvrtaste,uvijene, savijene, trouglaste, obrnute, okrenute....Mirisna Baklava, Mamina Baklava, Baklava sa jabukama....
Što je naravno pogubno bilo za moju težinu..:)
Potom sam kod Selme na blogu Cooketa otkrila recept za Bosansku Halvu. Tada sam načisto bila "izludela" za njom i pravila sam je doslovno svakog drugog dana, što je opet uticalo na moju težinu...šalim se...godinama sam na 64kg.
Jedino što i dan danas sumnjam u identičnost jer nisam sigurna da li prilikom Halve dovoljno "ispečem" brašno, a original nisam do sada imala prilike da probam.
Pa zatim Urmašice, volim sa svim i svačim, a posebno mi se dopao i spoj ruma sa "preteranim slatkim" i mafin obliku kada sam pravila Babadakije.
Elem, jednostavno kada vidim kolač iz kojeg sirup "curi" meni se naprasno otvori apetit.
Seker pare iliti u previdu Šećerne pare su takodje orijentalna poslastica.
Preliva se agdom,ali testo se radi sa kvascem što ih razdvaja od drugih slatkih deserata.
Pretpostavljam da su se pravile a i sada u dane velikih religijskih praznika sa jednom simbolikom a to je da u kući bude sto više para-parica, te da budu slatke kao ove....
Potrebno je:
šolja 2dcl
2 šolje mleka
kocka kvasca-40g
2 šolje ulja
2 jajeta
1 šolja griza
500g brašna
malo rendane korice limuna

Za šerbet:
1kg šećera-ohoho!

1 i 1/4 l vode
1/2 limuna-sok
Za posipanje
200 gr mlevenih oraha ili badema
Priprema:
Šećer rastopiti u mleku i ostaviti ga 10-tak minuta da nadodje.
Od svih sastojaka zamesiti testo, kao za kiflice i slično.
Modlicom za vanilice vaditi parice od oklagijomrazvijenog testa.
A možete praviti i sami male kuglice veličina manjeg oraha.
Redjati ih u pleh.
Pleh možete obložiti pek papirom.
Ostaviti jedan sat da se "dignu"
Potom peći na 180C oko 1h.
Od šećera i vode skuvati sirup.
Pečene parice izbosti čačkalicom,, ako imate pek papir izvadite ga.
Najbolje je da ih tokom ovog "procesa2 još jednom okrenete kako biste bili sigurni da će se sve dobro upiti.
Preliti ih sirupom te ostaviti u plehu da odstoje, najbolje celu noć.
Sutra dan ih pospie orasima ili bademima.

14 коментара:

  1. Анониман27. јун 2011. 19:03

    O kakve divne stvari si ovde postavila:))Kad ti javim da ja ovde dosta daleko putujem da kupim slicne kolace u jednoj Samoanskoj pekari koji su zaliveni kokosovim mlekom.Ne mogu ni da cekam dok dodjem kuci pa ne samo sto ja izgledam sva kokosovana nego isprljam i pola auta:)Probacu tvoje obavezno:)

    ОдговориИзбриши
  2. A joj! Ali, ova posljednja slika me obara s nogu! Obožavam zalivene kolače ali, ne samo ja!
    Za ovaj nisam čula a mami me, mami!
    Pa, kako ipak sa ovakvim delicijama ostaješ na istim kilogramima?!

    ОдговориИзбриши
  3. I ja ih obožavam. I ne uspevam da ostanem na istim kilogramima.

    ОдговориИзбриши
  4. Auuuu, ovo mi se jaaaaako sviđa! O kilogramima ne moramo pričati, kod mene je trenutno totalna katastrofa (šta ću, kad ovako nešto lijepo vidim, ne mogu reći ne ;)) Za seker pare sam čula, ali još nisam probala. Hvala na divnom receptu Vera, ovo moram isprobati (ail za ovako zaliveni kolač mi trebaju još degustatora, jer se ja ne mogu suzdržati, uff).

    ОдговориИзбриши
  5. Uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuf, koje li ljepote! Obožavam ovakve kolače, ali ne smijem ih raditi. Kila šećera je zaista nešto! Toliko ga ne potrošimo u 2 mjeseca. A znam sebe, kada krenem jesti što volim, ne mogu biti umjerena. Stoga, moram se zadovoljiti tvojim krasnim slikicama. Aaaaah.

    ОдговориИзбриши
  6. Diiivnooo! I ja volim ovakve slatkise. :) Godinama mi je zelja da probam kadaif. Ovo je extra! :)
    Pozdrav! :)

    ОдговориИзбриши
  7. Анониман28. јун 2011. 05:58

    jao predivno!
    znaš moram priznati da ja strašno teško odoljevam slatkom, a u posljednje vrijeme mi sve utječe na kile i sretna sam kad nemam vremena da se nešto previše motam po kuhinji

    ОдговориИзбриши
  8. Vera, izgledaju stvarno rpedivno, vidim da imaš strast za sirupastim kolačima, kako ih ja zovem :) Ja ih također volim pojesti, pa sam tako probala i tulumbe i hurmašice i halvu u originalu, iako ih nikada nisam radila.
    Ovo zvuči jako divno, nisam ih nikada probala!

    ОдговориИзбриши
  9. pravac u omiljene, ma sve ovo na šta si nas podsetila :) naprosto divno

    ОдговориИзбриши
  10. Uh, divno izgledaju ovi kolacici natopljeni sirupom, ne pravim ih cesto jer nikako da potrefim da budu dovoljno mekani, valjda je potrebno da odstoje duze vreme u sirupu ili mozda ima jos neka caka...za ove okruglice nisam ranije cula, ali sad si me zainteresovala.;))

    ОдговориИзбриши
  11. Draga Vera i meni se otvorio apetit kada sam vidjela sve ove divne slastice. Nije da ne volim ove zalivene kolače ali ne mogu ih baš puno i često pojesti što je zapravo i dobro, inače bi bilo ono "uh, težina" :)

    ОдговориИзбриши
  12. Seker pare znaci PARENO, PARE...sto na makedonskom znaci otprilike popareno, odnosno poopljeno vrelim sirupomRodjena u Prilepu, veliki obozavalac ovih kolaca.Pozdrav iz Bora

    ОдговориИзбриши
  13. Hvala, hvala...veliki pozdrav i za vas i hvala na objasnjenju.Meni kao obozvaocu ovakvih delicija svako obrazloženje znači.Sasvim razumljivo...:)

    ОдговориИзбриши