понедељак, 6. јун 2011.

Griz Štrudla od Višanja

Bogata štrudla, po receptu drage Snježane sa bloga Vrtaljica.
Kao što je i ona sama pisala, i ja najviše volim kada uzberem voće da ga pojedem odmah, a ne da ga stavljam u kolače ili da ga obradjujem na neki drugi način, jer smatram da je najzdravije usvom sveđem obliku.
Medjutim kada su u pitanju višnje, tu nekako ravim izuzetak, sve, ama sve što je sa višnjama, meni i mojima bas prija.
Plus što je ovaj kolač zaista jednostavan, brzo se pripremi i ima ga baš..baššš.
Potrebno je:
12 tankih kora za savijačeoko 1/2 kg
1/2 kg višanja
3 jajeta
2 čaše od 2 dcl jogurta
2 čaše šećera
1 čaša ulja
1,5 čaša griza
1 p.rašak za pecivo.
1 vanil šećer
ribana kora 1 limuna

Priprema:
Mera je šolja od jogurta-plastična.
Umutite jaja sa šećerom,dodati ulje, jogurt i na kraju griz sa praškom za pecivo.
Kore podeliti i prebrojati.
Višnje oprati i izvaditi im koštice.
Uzeti jednu koru, obilno je namazati, potom dodati drugu preko nje i nju obilno namazati, te dodati treću, nju ne mažete već sa kraja stavite višnje, i uvijete sve u rolnu.
Obično pakovanje kora od 500g ima 12 kora, tako da će te imati četiri rude ove fine štrudle.
Umutiti jaja sa šećerom i vanilijom, dodati ulje, zatim jogurt i na kraju griz sa praškom za pecivo. Umiješati limunovu koru.
Uzeti jednu koru i obilato je premazati pripremljenim filom. Prekriti drugom korom i ponoviti s filom.
Na taj drugi red fila staviti još jednu koru koju ne treba mazati filom i na kraju kore poslagati višnje.
Zaviti u roladu, koju premjestimo u podmazanu tepsiju.
Kada završimo sa sve četiri rolade, premažemo ih malo uljem i stavimo u vruću pećnicu peći. Ja pečem na 200 °C oko 25 - 30 min.

15 коментара:

  1. Predivna štrudla, čim vidim prve višnje, pravim.

    ОдговориИзбриши
  2. Jučer smo pojeli zadnje parče štrudle od novih višanja!
    Hvala na lijepim riječima:)

    ОдговориИзбриши
  3. Vera, štrudla izgleda fenomenalno, ajme, kako me "gleda"... Čim se dočepam višanja, pravim :D

    ОдговориИзбриши
  4. Jaoj Verka ya ovo pravim s jabukama.. pre mnogo godina sam taj recept prosledila na "Pita balu" samo kao "Baklava od jabuka" :)

    Divana varijanta malo drugacije baklave pa ako ste raspolozene jedina razlika je da se koriste rendane jabuke (1 kg) i 1 kisela pavlaka a u fil se jos dodaju seckani orasi i suvo grozdje (klasicno obradjeno alkohol-topla voda).
    Isece se a pecena prelije secernim sirupom-serbetom (1/2 solje secera, 3 solje vode samo da provri).
    Probajte fantasticna je :)

    Ovu Snjezinu i Tvoju varijantu s visnjama cu s zadovoljstvom isprobati!

    Hvala vam puno na podsecanju a fotka je fenomenalna :)

    ОдговориИзбриши
  5. Obožavam ovu štrudlu, a tvoja izgleda savršeno. Hipnotizirala me divna boja nadjeva. :)

    ОдговориИзбриши
  6. Vera, obožavam tu štrudlu, to mi je jedna od najdražih iz djetinjstva! Baš sam je radila prije dva dana za našu godišnjicu, još nisam stigla niti prebaciti slike na komp :)
    Tvoja divno izgleda :)

    ОдговориИзбриши
  7. Ovo mi je omiljena... ne znam šta bolje miriše višnje ili vanila...

    ОдговориИзбриши
  8. Ovo je super strudla, pravila sam je i ranije. Umesto visanja moze da se filuje sa sirom, orasima, bundevom, jabukama, makom itd. Ja najcesce pravim cetiri vrste, za svaciji ukus. Ukusno i izdasno, ima i za komsiluk :)

    ОдговориИзбриши
  9. odlična štrudla, kod tebe divno izgleda !

    ОдговориИзбриши
  10. Ovo mi je jedan od najdražih kolača s višnjama! :))

    ОдговориИзбриши
  11. Анониман22. јун 2011. 11:48

    Što je ovo dobro! Hvala puno na receptu! :)))
    Maja

    ОдговориИзбриши