субота, 4. децембар 2021.

Štapići sa pivom

Večiti vinopija koji voli da pravi grickalice sa pivom. Doduše pravila sam i jedne divne  slatke kiflice, one malene sa pekmezom u koje u koje ide belo vino, pa čak imam i par recepata gde malo morate licnuti i rakije, tako da iz svega navedenog i isprobanog sledi, da su moja iskustva sa dodavanjem "alkohola" u recepte odlična.
Ovde neću da spominjem rum...
Znate zašto?
Zato što je moj prvi susret ali zaista prvi susret sa nekom vrstom alkohola bio baš sa rumom, doduše i suvim grožđicama u njemu...Pa potom breskvama u rumu...Kuglicama sa orasima i kristal šećerom sa rumom....
Dobro, nije ovde sad ta tema...
Grickalice jeste da mnogi kažu da goje, jer su zarazne i ne zna se kad treba stati, po meni su idealne za imati ih svaki dan, il barem jednom nedeljno, čisto da se prebrodi kriza.

Ovo možda nije baš recept za one klasične tvrde grickalice-krekere, ali je vrlo dobar, lak recept i dobrog ukusa.























Od sastojaka Vam je potrebno:

1dcl mleka
15g kvasca-pola kocke
kašičica šećera
250-300g brašna
kesica praška za pecivo
2dcl piva
2dcl ulja
kašika soli
100g susama
1 jaje za premazivanje.
Pomešati mlako mleko sa kvascem i kašikicom šećera, poklopiti i ostaviti da kvasac zapeni.
U veću posudu sipati brašno, oko 250g za početak.
Dodati prašak za pecivo, nadošao kvasac i ostale sastojke osim susama.
Početi sa mešenjem. Ja sve mesim rukama, čistim i bez prstenja.(koje i ne nosim ali zgrozim se kada vidim kako se mesi sa 3-4 prstena i noktima od 20cm) Budite molim vas uredni.
Dodavati brašno po potrebi, kako bi se dobilo glatko testo.

Susam propržiti u tiganju bez da dodajete ulje ili. bilo kakvu masnoću, i tek sada ga pomešati sa testom.

Testo podeliti na tri dela, ali ni ne morate mada vam je tako lakše da ga razvijete oklagijom.

Iseći na tanke trake i premazati razmućenim žumancetom.
Poređati u pleh koji ste obložili papirom za pečenje.
Peći oko 30 minuta na 150C.
Isključiti potom rernu, a štapiće ostaviti još u rerni da bi se osušili-oko desetak minuta.
Javite mi utiske, nadam se da će te biti zadovoljni.

12 коментара:

  1. Predivni su, odišu mekoćom, predivno izgledaju!

    ОдговориИзбриши
  2. Анониман25. мај 2011. 13:26

    Slažem se sa Nadom,prekrasni su!

    Lijep ti pozdrav:)

    ОдговориИзбриши
  3. Moram konačno probati i ja to pivsko dizano, puno sam puta čula, a sad i vidjela ove predivne štanglice. Izgledaju zavodljivo.

    ОдговориИзбриши
  4. Divno izgledaju! Mogu samo zamislit kakvog su okusa!!

    ОдговориИзбриши
  5. Divni, divni! Joj sto sam slaba na testa a i na pivo! hihihi

    ОдговориИзбриши
  6. Jako dobro izgledaju ovi štapići, djeluju tako mekano da me mame preko ekrana. Ovo moram isprobati. :)

    ОдговориИзбриши
  7. Vera divni su ovi štapići, a meni je posebno zanimljivo tijesto sa pivom. isprobavam obavezno !

    ОдговориИзбриши