четвртак, 7. јануар 2010.

Focaccia sa Parmezanom i Kačkavaljem..Ajme tema sir

Ovaj mesec u igrici Ajme koliko nas je...koju je pokrenula monsoon,tema je Sir,a naša domaćica Nada sa bloga Jast good food.
Sir obožavam,čak sam od onih što bi ga u svako jelo "trpali".Takodje najviše mi prijaju jaki sirevi sa takoreći "jakim" mirisom.
Focaccu sam zavolela zahvaljujući Branki sa bloga Dvi ribe,dva krumpira,tačnije kod nje sam prvi put videla recept,te način kako se pravi i naravno nesto više pročitala o njoj.
Potrebno je:
250-300g brašna
10g kvasca
80g ribanog parmezana
100g narendanog kačkavalja
so
1dcl maslinovog ulja
1,5dcl tople vode
Ostalo:
krupna morska so
 maslinovo ulje

Priprema:

Kvasac rastopite u mlakoj vodi sa malo šećera,te ostaviti oko 15 minuta da se aktivira.
Brasno prosejte te dodajte aktiviran kvasac,maslinovo ulje i sir.
Mešajte dobro,najbolje varjačom,ili rukama ako nemate aparat za mesenje testa-kao ja sto nemam:)
Testo je malo lepljivo,ali ne mojte se uplasiti,tako treba da bude.
Prekrijte ga krpom i ostavite ga oko 1h da udvostruci volumen.
Veci okrugli pleh prekrijte pak papirom,te ga nauljite.
Izvadite testo i nikako ga nemojte premesivati vec ga rukama rasteglite, i ako imate pospite sa krupnom morskom soli odozgore  i stavite u pleh.
Donjim delo, varjace napravite rupe svuda po focacci,te premazite uljem i stavite je u rernu na pecenje.
kada porumeni ,pečena je,tada je ponovo premazite kulinarskom četkicom  sa maslinovim uljem.

4 коментара:

  1. Jako mi se sviđa ovo Vera. Volim tijesta sa sirom i ovo je baš po mom ukusu. Savršeno. :)

    ОдговориИзбриши
  2. svidja mi se. sigurno svi ogladne cim zamirisi onako vruca iz pecnice :)

    i ja bih se rado ukljucila u ovu igru, kako je to moguce?

    ОдговориИзбриши
  3. Mare,sa strane bloga imas gadzet,za igricu Ajme,klikni na Nada-meni nije htelo da se linka ni njen blog ni od monsoon-izvinte-
    na njenom postu ćes videti pravila,te da je ovomesečna tema sir i na koju ćes adresu poslati mail.hvala ti na javljanju!

    ОдговориИзбриши