субота, 5. децембар 2009.

Tri Pite od jabuka/Apple pie-Američka pita od jabuka


Šta reći o njoj nego da mi je na prvom mestu i u upotrebi i u konzumaciji od svog voća i bogami povrća.
Američka Pita iliti Apple Pie
Kada se kaže Apple Pie /Americka domaca pita,prva asocijacija je svakako meni barem ona Dizni Bajka, johny jabukovo seme..ako ste je ikad citali..Naravno danas se ova pita smatra simbolom Amerike i kao što je rekla Danijela sa bloga Mogwai Soup,ova pita,mafini i brownies danas se smatraju tvorevinom USA.
Pite od jabuka,veruje se postoje oduvekSvakako u drugom obliku i pod drugom recepturom.Postoje svedočanstva u vidu recepata o pitama sa jabukama koje datiraju čak iz 14v.
Medjutim to su bile pite sa oskudnim korištenjem šećera,koji je u to vreme bio luksuzna i skupa roba.
Jedan od prvih dokaza o ovakvim jabučnim pitama dao je kuvar Ričarda Trećeg davne 1390g.
Pite su bile bez šećera sa mnogo jabuka a kora se nije jela već je služila samo kao forma u kojoj se jabuke peku.

U 16v šećer biva dostupniji te i sama pita od jabuka postaje ukusnija.Neke preteče ove pite su u korici pored brašna i vode imale i začin šafran,a u sam nadev sa jabukama je dodavan djumbir i cimet.

Čak je tih godina tačnije 1590,engleski pesnik i dramaturg Rober Grin spominje u jednoj svojoj ljubavnoj pesmi,uporedjujući njen savrsen ukus sa lepotom dame-devojke.

U Ameriku ovaj tradicionalni recept su u 17 veku doneli engleski kolonisti,te je i od tada postala delom kulinarske istorije SAD.

Radila se uvek sa poklopcem od testa ili sa rešetkama od gore.
A posluživala a i danas sa sladoledom ili slatkom pavlakom.

Danas je dostupna u malih milion verzija sa svakojakim voćem.

Za moju je potrebno :
Korica:

2 šolje glatkog brašna šilje od 2dcl

200 g maslaca

1 kasikica soli

6-8kasika hladne vode
Za nadev:
oko 1kg greni smith jabuka
100g šećera
2 kašike brašna ili gustina
1 vanil šećer
cimet

Priprema:

Maslac I Brasno izradimo zicom,dok ne bude potpuno softan.Dodamo vodu I umesimo rukama glatko testo.Podelimo ga na dva dela.

Na pek papiru oklagijom razvijemo dva kruga.

Jedan stavimo u podmazan I pobrasnjavljen pleh-modlu okruglu za pitu.

Zatim stavimo nadev I od gore drugi deo testa,koji ce mo pre pecenja viljuskom malo izbusiti ili nozem razrezati na male razmake.



Od testa za korice kao osnovnog pravim još raznorazne pite:
Omiljena mi je PIta od Bobičastog voća:


Takodje mi je jedna od drazih sa nadevom od sira:
nadev:
300g sira
80g šećera
1dcl slatke pavlake.
Sir treba da je krem sir ili sveži neutralan sitni sir.
Sve umešam kulinarskom žicom, izlijem i pečem.





Moram priznati da je ova varijanta prhkija i mekša od prve.

PITA SA VIŠNJAMA I JABUKAMA

Potrebno za koricu:
125g brašna

50g putera ili margarina

2 kašike vode.

Priprema testa:

Brašno prosejati,dodati sitno na kocke isečen buter,te rukama izmrviti testo.Dodati vodu,umesiti testo te ga oblikovati u loptu a zatim ga staviti u frižider na 1h.
Potom oklagijom rastanjiti u krug i obložiti pleh,praveći strane.Potom staviti u rernu na 180C oko 10-tak minuta.
Za nadev:
3 jajeta
1dcl slatke pavlake
100g šećera
2 kašike gustina
200g višanja
500g jabuka
Priprema:
Višnjama izvaditi koštice,jabuka očistiti i iseći na kriške.
Kada ste izvadili koricu iz rerne na nju naslagati jabuke a potom višnje.
Preliti smesom od jaja ,šećera i slatke pavlake.Smesu pravite tako što ove sastojke dobro izmiksate.
Pecite dok ne porumeni na 180C

15 коментара:

  1. Joj kako su ti lijepo ispale. Ipak najviše mi se sviđa ova s višnjama. Nisam to nikad jela ali sam sigurna da je pun pogodak. Naravno volim ja i ono najobičniju pitu od jabuka. Mislim da se s njom nikad ne može pogriješiti. :)

    ОдговориИзбриши
  2. I meni je svaka pita sa jabukama super.Volim i one domaće a i ove su stvarno mnogo ukusne!

    ОдговориИзбриши
  3. e ovo se zove pite na izbor!
    pa tko kako voli, nek izvoli!
    Super su!

    ОдговориИзбриши
  4. Prekrasno, pa ti sad odluči?!
    Jabuke najviše volim u kolačima a svježima baš nisam ljubitelj.
    Sve su divne!

    ОдговориИзбриши
  5. I ja sam imala namjeru napraviti post o tri pite od jabuka, istina različite od tvojih. Moj izbor su bile: Dutch apple pie, Old dfashioned English apple pie (ala ova prva od tvojih) i Swiss Apple Flan. Za ovaj krug ću pripremiti švajcarsku jer mi je naprosto neodoljiva.
    Tvoje su ispale prekrasne, uh...tako volim pitu od jabuka u svakoj varijanti.

    ОдговориИзбриши
  6. prekrasne 3 pite... nekako nisam ljubitelj svježih jabuka, ali zato u pitama dobiju neku drugu dimenziju i volim ih :) meni je treća isto naj zbog dodatka višanja :)

    ОдговориИзбриши
  7. ajme savrseno, savrseno....ne znam sto mi je bolje!!!

    ОдговориИзбриши
  8. Hvala drage,Selma čekam i tvoj post,znam da će biti sjajan!

    ОдговориИзбриши
  9. Draga Vera,
    Thank you for your nice comment on my blog. I like all apple desserts.. Your pies are very appetizing!!!

    ОдговориИзбриши
  10. Хвала за занимљиве информације

    ОдговориИзбриши