среда, 18. новембар 2009.

Ružice sa Sirom

Banat je region čiju narodnu kuhinju čine uglavnom specijaliteti od sira.Pored švapskog sitnog sira,podlivanog sira,polutvrdog i tvrdog punomasnog sira ,najpoznatiji je dakako Mokrinski Rolovani sir,čija se receptura prenosila sa kolena na koleno i čuvala uu strogoj tajnosti.
Sir se pripremao ne samo u slanoj verziji u savijačama,gibanicama i knedlama,već neretko i u slatkojj varijanti u štrudlama sa dodatkom suvog grošdja te palačinkama i kolačima.
Odrastanje na Banatskoj kuhinji  i rolovanom Mokrinskom siru,najbolje je opisao Raša Popov,poznati banatski pisac rekavši u jednom intervjuu,pričajući o banatskoj magiji u tanjiru:
- Kao što Italijani razvlače špagete, tako smo i mi deca razvlačili sir i takmičili se ko će da izvuče dužu nit. Sir je bio jak i mastan, mogla se od njega izvući i nit od četrdesetak centimetara.
Ove rušice su napravljene od svešeg sira,ali verujem da će u vama probuditi miris arhaičnih jela i starih dana.
Sastojci za testo :
2 dl mleka
20 g svezeg kvasca
malo secera
1 dl ulja
2 jaja
1/2 kasicice soli
500 g brasna

Fil:
2 jaja
300 g sira
i malo ulja

Priprema:
U mleko,koje mora biti mlako staviti šećer ii kvasac.
Sačekati da malo nadodje a potom dodati i ostale sastojke te zamesiti mekano testo.
Prekriti ga krpom te ostaviti na toplo mesto da se udvostruči.
Potom ga premesiti i podeliti na dva dela.
Nakon tridesetak minuta razviti dva pravougaonika i premazati filom.
Fil se sprema tako sto se dobro izmeša sir sa jajima,te ako je potrebno i posoli.
Smotati tako pripremljeno u rolat ,te seći pužiće širine 2cm.Složiti u podmazan pleh,premazati uljem i peći na 200C dok ne porumene.

izvorni recept by Jafi

15 коментара:

  1. Draga Vera,odlicno si docarala miris banatske kuhinje i peciva...Kod mene su u upotrebi neki drugi sirevi, nista manje kvalitetni, ali volela bih da probam ovaj rolovani sir. Pozdrav :D

    ОдговориИзбриши
  2. Kako su dobre ove ružice. Ja sam veliki obožavatelj svježeg sira, dok sam bila dijete, baka je uvijek imala jednu ili dvije krave, svjež sir nije nikad nedostajao u kući.

    ОдговориИзбриши
  3. hvala vam drage moje,Jafini recepti,pogotovo neki stari i izvorni recepti iz Banata su zaista vredni pažnje!

    ОдговориИзбриши
  4. Volim kada pročitam u tvom postu o banatskoj i vojvođanskoj kuhinji. Sviđa mi se tabletić, jesi to ti heklala?

    ОдговориИзбриши
  5. Vera,
    This temptation, is very tasty ...
    Hugs & kiss, Diana

    ОдговориИзбриши
  6. Hvala vam drage moje,tnx di-ani.
    jubistacha,nažalost nisam tabletić ja radila...već moja baka.Zao mi je sto nisam naučila neki ručni rad,ali kada je baka još mogla nečemu da me i nauči mene su tada zanimale neke druge stvari..ah mladost;)

    ОдговориИзбриши
  7. haha, vera, razumijem te što se tiče tabletića, samnom je ista stvar.
    recept je super, a i super mi je što je ispričan kao jedna pričica-putopis!

    ОдговориИзбриши
  8. Vera, ružice jako lijepo i ukusno izgledaju! :)

    ОдговориИзбриши
  9. Kad bi samo ovdje bilo finog sira! Nedostajete mi svi opasno, pa se polako vracam na scenu. Prebacila sam office u kuhinju, pa dok radim, pokusavam i da umutim nesto :)
    Pozdrav, ruzice su super!

    ОдговориИзбриши
  10. Medena,drago mi je sto si opet sa nama.Svratiću do tvog bloga,vidim da imas predivne recepte!

    ОдговориИзбриши
  11. I made it too: http://www.flickr.com/photos/eszsara/4199654137/in/set-72157612117307822/
    Bye,
    Eszter

    ОдговориИзбриши