уторак, 27. октобар 2009.

Naša mala Halloween Bundeva i Veštičiji Prstići by Sweet corner

Veštičiji Prsti koje sam videla na Jasenkinom blogu Sweet Corner,izazivaju različite kulinarske emocije ali meni su se dopali.

Moram priznati da me je privukao i taj neobičan oblik,zaista,zaista liče na prave prstiće.

Potrebno je:

200 g brašna 
100 g maslaca
1 jaje
1 kašikica mlevenog djumbira
25 g smeđeg šećera
50 g belog šećera
30polovina oguljenog badema

Priprema:
Brašno,obe vrste šećera i djumbir dobro pomečajte,najbolje u multipraktiku.

Zatim dodajte hladan maslac iseckan na kockice.Pomešajte dobro,te dodajte jaje i zatim promiksajte.

Testo oblikujte u kuglu i staviti u foliju te u frizider na pola sata.

Potom uzimajte po malo testa,formirajte oblik prsta,malo tanji od pravog prsta,utisnite badem kao nokat,nožem napravite tanke zareze.

Pecite na 180C oko 10 min.

Priča o Noći Veštica kod nas bogami nije baš zastupljena,doduše 31.oktobra je mojoj  ćerki rodjendan i u glavnom proslava ide u tom toku.

U neku ruku mi često bude krivo što je to tako a,tu mislim na mogućnost kupovine tih bat i duhovi kalupića za kekse itd,jer oni mogu da se iskoriste i za dečije rodjendane.

Takodje me već nerviraju i mnoge rasprave o  sprečavanju proslave i organizovanju Noć Veštica kao partty za decu,u smislu da je to amerikanizacija  i da se kosi sa pravoslavljem...

Verujte da od kada imam decu ,ja sve to podrzavam u smislu zabave i njihove kreativnosti,recimo bilo bi sjajno kada bi pravili neke kostime za maskenbal svi zajedno i tako omogućili deci da malo maštaju.

Takodje sećam se da smo kao deca sestra i ja sa dedom često od bundeva pravili svakakve oblike ,mislim da je u pitanju bila druga sorta bundeve...i to u vreme zimskih poklada,koje nastupaju sredinom novembra,tako da sam ovu našu igricu više doživela kao jedan mali kreativni momenat sa mojom decom.

U velikoj trci za bundevom i u manjku vremena uspela sam da pronadjem jednu malu bundevu-minijaturu,koju smo izdubili i napravili joj klasični oblik samo sa trouglovima.

Iako sam od mame na poklon dobila knjizicu sa alatom za rezbarenje bundeva sve sa šemama i crtežima,ili kako oni to u Americi rade... ...ali....naše bundeve nisu tako mekane kao njihove,ili sam ja naletela na pogrešnu te sam se živo namučila i samim trouglićima:)

Sve u svemu deca su se radovala i ovoj maloj bundevici koju smo držali ispred ulaza.

Mozete ovde videti kako je minijaturna.

btw,fotkica je malo mutna ali verujte da je jako teško uhvatiti troje dece u stanju mirovanja :)

 I još ako vam zafali ideja za Halloween Mufins,pogledajte ovde.

10 коментара:

  1. joj, jesu gadni, ali klincima su se i oni svideli, zar ne :) a to je najbitnije.
    za samu proslavu se čudim kako nije stigla ovde, pa toliko drugih strnaih običaja smo prihvatili bez problema...

    ОдговориИзбриши
  2. Jaoooo, kako vire prstici ispod one tkanine!!!! Brrrr...

    Lepo si ih napravila, i super tikvu izdubila, a decica su med :)

    Pozdravi!

    ОдговориИзбриши
  3. he he, prstice si skunula mrak, savrseni su i meni su bas fora.drago mi je da si ih probala, a tikva je super, odlicno si ju sredila, moja jos ceka u garazi:)) klinci su preslatki!

    ОдговориИзбриши
  4. Prstići izgledaju ludo dobro ispod one narančaste tkanine.
    I tikva izgleda baš kao u filmova i sigurna sam da su klinci uživali, preslatki su svo troje. :)

    ОдговориИзбриши
  5. @škrabalice,da deca su ih nazvala veštičiji keksići,sve su ponjupali.
    @mamajac,sve za mališane.
    @Jasenka,hvala tebi za ideju.Zamalo da napišem u postu,posto je tvoj recept Jasenkini prstići,:)).Hvala ti još jednom,genijalna je ideja!
    @Andreice,hvala draga!

    ОдговориИзбриши
  6. na isti način kao ti doživaljavam i ja halloween... kao priliku za zabavu, razvijanje mašte i kreativnosti kod djece :) a ne samo kod njih, u mojoj okolini i odrasli dobro prihvaćaju moje obilježavanje halloweena tako da smo svi sretni :) užasno me živciraju svećenici kad počnu sa svojim prodikama o tome kako je halloween sotonistički ovo ono, bla bla... meni se na nijedan način ne kosi s mojim vjerskim uvjerenjima i zato ih ignoriram :)
    prstići izgledaju strašno, kao da će nas svaki čas zgrabiti :) bundevica je super, glavno da su djeca sretna! ja sam svoju nabavila danas i čekam subotu :)

    ОдговориИзбриши
  7. Heheh super su prstici!!!! Sto se Haloween-a tice, mi ga ovde naravno obelezavamo, to je takvo uzivanje i zabava za decu da to ne bismo propustili ni pod razno.od kupovine kostima, raznih Haloween zabava do trick or treatinga 31 uvece. Bundeve smo uglavnom do sada crtali (mislim, imali smo princezu bundevu, lol), ne stignem nikad da je izdubim posto je nama istog dana i slava pa smo oko toga uvek zauzeti.
    Meni se svidja bas sto se taj obicaj prenosi i kod nas (dobre strane globalizacije), jer je za decu to fenomenalna zabava, i prilika da pokazu kreativnost... nemam nista protiv prenosenja takvih lepih i zabavnih stvari.

    ОдговориИзбриши
  8. Slatka dječica. Sve je izvrsno i samo je važno da uživate svi skupa!

    ОдговориИзбриши
  9. Halloween doživljavam kao dječiju zabavu. Maskiranje odraslih mi je bezveze, a neki od tzv. sexy kostima su mi degutantni.
    Kostimiranje dječice, izrada ukrasa od tikve sve je to zabavno i vrlo kreativno, ali bih zabavu zaista ograničila na djecu.
    Ne mislim da se napadima na prosave takvih praznika brani bilo koja vjera od paganstva. Odbrana od amerikanizacije je zapravo pokušaj odupiranja konzumerizmu.

    ОдговориИзбриши
  10. Selma,mogu zamisliti te sexy kostime:)))
    Ja se toga takodje grozim.
    Do sada se nikada nisam maskirala ni u sta,jednostavno ovako odrasla se maskirana ne osećam prijatno.

    ОдговориИзбриши