недеља, 8. март 2009.

Ljute Rolnice od Krmenadli

Licno sam veliki ljubitelj ljutog,tako da sam izborom teme vise nego zadovoljna!
LJUTE ROLNICE OD KREMENADLI


Potrebno je:
6 kremenadli bez kostiju
100g kajmaka
1 kasikica senfa
1 kasikica ljute paprike
so,biber
Za punjene sampinjone:
6 velikih sampinjona
50g fete -Somborske
6 tankih listica kackavalja
so,biber,paprika
Priprema:
Kremenadle posoliti i dobro izlupati maljem.
Pripremiti nadev,tako sto ce te kajmak,tucanu papriku i senf dobro izmesati,zatim premazati preko kremenadli i uviti ih u rolnu.Krajeve gurnite ka unutra da vam ne bi nadev iscurio ,prilikom pecenja.
Peci ih dok ne porumene,pzljivo sa dve viljuske ih okretati,cas na jednu,cas na drugu stranu da se ne bi razvile.
Punjeni sampinjoni:
Sampinjone oprati,i odvojiti im drske.
U manju tepsiju staviti kapice da se malo propeku,a drske iseci na sitne kocke i u malo zagrejanog ulja i zacina po zelji ih proprziti.
Kada su drskice malo omeksale dodati fetu i ovim nadevom puniti kapice.Vratiti u rernu i zapeci,na kraju dodati na svaki sampinjn tanku trakicu kackavalja.

URNEBES SALATA
Vrlo pikantna salata,samo za odrasle.Ja sam samanjila i kolicinu ljute paprike na pola,a u receptu sam napisala prave mere.Ko voli ljuto bice vise nego odusevljen.
Sastojci:
200g feta sira-Somborska Feta
2dcl kisele pavlake
1 kasika slatke aleve paprike
1 kasika ljute tucane paprike
10 srednjih pecenih paprika

Pecene paprike oljustiti,iseckati na kocke,a zatim u multipraktiku samleti u kasu.
Feta sir viljuskom izgnjeciti i pomesati sa kiselom pavlakom a zatim zicom dobro izraditi.
Pomesati kasu od paprike sa sirom,dodati kasiku aleve paprike i tucane paprike.Dobro izmesati i sluziti.
Ja sam stavila samo pola kasike ljute tucane paprike,bude takodje ljuta ali umereno.Mozete dodati i u avanu izgnjecenih nekoliko cenova belog luka,meni tada salata bude prejaka,pa sam tu namirnicu izbacila iz pripreme.
ALEVA PAPRIKA-simbol Vojvodine
Aleva paprika je sušena, mlevena, crvena paprika, ljuta ili slatka. Koristi se u puno jela (gulaš, čorbe, meso, riba...), a najčešće se dodaje u zaprasku.
Paprika (Capsicum annuum L.) je jedna od najznačajnijih povrtarskih kultura u svetu i kod nas.

Postoji veliki broj sorti paprika koje se razlikuju po boji, obliku, veličini, aromi, stepenu ljutine itd.
Plod paprika se prvenstveno konzumira kao sveže povrće, ili osušen kao začin, ali je opseg primene veoma širok (prehrambena, farmaceutska, kozmetička industrija).
Značajno mesto u proizvodnji ima industrijska paprika, namenjena proizvodnji mlevene začinske paprike koja se dobija sušenjem i mlevenjem posebnih sorti crvene paprike.
Boja mlevene začinske paprike je njeno osnovno merilo kvaliteta.
Kada je koristite u kuvanju treba nastojati da se paprika stavlja uvruću, a nikako u vrelu mast jer tada gubi svojstven ukus i boju.
Danas se uglavnom koristi kupovna paprika,najboljeg kvaliteta je ipak domaca paprika osusena i samlevena po starinskom nacinu.
Moji majka i deda su imali susaru za susenje paprike,gde su se aktivno bavili proizvodnjom ovog zacina.Nazalost danas je to zastarela tehnoligija jer se sve rucno radilo,peklo,seckalo,prevrtalo,mlelo.....
Danas se retko ko bavi licnom proizvodjnom,koja je dakako kvalitetnija ali nazalost izumire.

Нема коментара:

Постави коментар