недеља, 4. јануар 2009.

Suvo voce-Moje varijacije

Novogodisnje i Bozicne praznike obozavam,pre svega sto su to divni dani provedeni zajedno sa suprugom i mojom decom,a i zbog ukusnih slastica koje se pripremaju,sto za docek ,sto za Bozic.
Suvo voce,bez kojeg ne mogu da zamislim ove praznike,sam obicno samo posluzivala tako, sto sam stavljala na tacnu i to je bila sva filozofija.Ove godine sam odlucila da malo promenim i "izgled" i "ukus",ucinim delikatnijim.

PUNJENE SUVE SLJIVE
Potrebno je:
20 vecih suvih sljiva
70g marcipana
Za glazuru:
100g crne cokolade
50g bele cokolade
ulje
Priprema:


Suve sljive operite a zatim polagano izvadite kostice.
Marcipan podelite na 20 delova,i napravite dvadeset malih loptica,kojima cete puniti sljive.
Cokoladu-crnu rastopite i umocite svaku napunjenu sljivu u nju.
Kada se ohladi i stegne,rastopite belu cokoladu i sa malom kasikicom ponovo prelite svaku sljivu.


PUNJENE SUVE URME
Porebno je:

20 vecih urmi
100g badema
100g suvih kajsija
2kasike med
Za glazuru
100g bele nestle cokolade
ulje
Priprema:

Urmama pazljivo izvadite kostice,kako bi ostale citave.Bademe sameljite a suve kajsije isecita na sto manje kocke.Sve pomesajte sa medom,i ovom smesom punite lagano urme.
Cokoladu sa uljem rastopite na pari i kada se malo prohladi prelijte urme.Ostavite da se stegne i tek tada posluzite

VOCKICE-KUGLICE OD SUVOG VOCA
Potrebno je:

1/2 kg raznog suvog voca

moja kombinacija:
200g suvih smokava
100g suvih brusnica
100g suvih kajsija
100g suvih bresaka
150g krisatal secera
1 narandza
malo ruma
Priprema:

Ocistiti smokve od peteljki pa svo suvo voce samleti na masini za meso.Ja sam iseckal,meni tako lepse izgleda
Pripremljeno voce staviti u dublji sud,dodati secer,sok od narandze i ruma po zelji.Dobro izmesati i praviti kuglice.
Ostaviti ih da se prosuse i stvrdnu pa tek onda posluziti.

5 коментара:

  1. Jako lijepo Vera, posebno mi se sviđa kombinacija suhih šljiva s marcipanom i čokoladom. Isprobat ću to prvom prilikom! :)

    ОдговориИзбриши
  2. I kod mene je u ovo doba najjača "potražnja" za suhim voćem :)
    Lijepo si ovo napravila, naročito su me ove kuglice privukle :)

    ОдговориИзбриши
  3. ja volim suho voće i volim ga stavljati u kolače, najviše sam dosad koristila suho grožđe (jer je bilo najlakše nabaviti) no od nedugo koristim stvarno raznoliko, ovi tvoji recepti će mi poslužiti da probam još nešto novo

    ОдговориИзбриши
  4. Zgodna mi je kombinacija suhih šljiva i marcipana. To moram probati:)

    ОдговориИзбриши