недеља, 11. јануар 2009.

Prebranac

Za Badnje veče, moja preporuka je da napravite prebranac-beli posni pasulj. Kao i sve dobre stvari prebranac se pravi vrlo jednostavno, od jeftinih sastojaka. Količinski ga ima podosta, i služimo ga uz rečnu ribu. To je Badnja večera koju ja pamtim od detinjstva i koju i dan danas spremam. Nažalost, prebranac samo tada, kažem nažalost jer je veoma zdrav i ukusan.
Takođe postoji i verovanje da se pripremom Prebranca za Badnje veče omogućuje berićetna godina. Sočivo (leća) može takođe da se spremi na isti način kao i pasulj prebranac i ima koliko sam čula istu simboliku. Pa hajde da verujemo...





Sastojci  su kao što sam već napomenula jednostavni i u mojoj omiljenoj proporciji 1:1
Znači koliko pasulja toliko luka.

lovorov list, biber (nekoliko i u zrnu), so i voda su takođe pratioci....(što bi se reklo od oka i po ukusu).

Od jednog kilograma pasulja se dobije baš velika količina, pa ako ne želite da prebranac jedete dva dana, slobodno napravite od pola kilograma.
Pasulj prvo proberite i odstranite ukoliko ima trunki ili faličnog pasulja.
Properite i potom ga ostavite sat vremena u vodi.
Zatim ga procedite i prebacite u lonac te naspite vode preko njega i to tako da bude nekoliko centimetara iznad. Dodajte i par lovorovog lišća.
Ja za početak kuvam pasulj na laganoj vatri. Zatim, dodajem očišćeni i na kriške manje isečeni crni luk.
Crni luk dodajem, ukoliko pravim od kilograma pasulja, pola kile crnog luka.
Veoma je važno da ga barite-kuvate na laganoj vatri.
To će možda trajati dugo ali polako ne žurite.
Viljuškom isprobavajte da li je gotov.
Sada drugi deo,. Očistim drugu polovinu luka, znači pola kilograma takođe sitno isečem na kriške i u okruglu tepsiju ili vatrostalnu činiju poređam luk, zatim dodam pasulj koji se obario i dodam i ostatak vode.
Pre nego što sam ga zapekla
Toliko da pasulj bude sa tom vodom prekriven. Znači ne da pliva nego da je ima.
Tepsiju stavim u rernu, odnosno ja do sada uvek prebranac pečem u rerni od šporeta na drva.
Treba mi nekih 30 tak minuta da on ogrezne u toj vodi i zapeče se.









Нема коментара:

Постави коментар