петак, 16. јануар 2009.

Palacinke sa orasima i makom

Mak obozavam na sve nacine i u slanoj i u slatkoj varijanti.Najvise na svetu volim rezance s' makom,ali za njihovu pripremu mi treba ponekad dosta vremena,jer ne volim da ih pravim sa kupovnim rezancima,vec mesim domace,jer samo tada imaju pravi ukus...

Palacinke sa makom su mi odlicna zamena.Palacinke spremam barem jednom nedeljno,i uvek mi ostane "po koja".
Dovoljno mi je da pojedem samo jednu i da uzivam u ukusu maka,pomesanog sa suvim grozdjem i vanil secerom.
Kada nesto pravim sa makom( tipa rezanci,palacinke),nerazdvojni su mi orasi.Nekako mi najbolje idu u duetu sa makom i "nerazdvojan su par".

Nadev od maka:
150-200g mlevenog maka
50g suvog grozdja
secer po ukusu
vanil secer
Nadev od oraha:
200g mlevenih oraha

secer po ukusu
vanil secer
I jos-
Za palacinke:
125 g brašna
malo soli
1 jaje žlica ulja
300 ml mlijeka

i 1 jaje za prelivanje.

Priprema palacinki:
stavite brašno i so u dublju posudu, pomešajte ulje, jaja i mleko i ulijte u brašno. Trebali bi dobiti prilično retko testo.
Ispecite palačinke i izvadite ih na tanjir.

Priprema fila od maka i oraha:
Mak pomesajte sa suvim grozdjem i secerom.Palacinku premazite sa ovim filom i uvijte.
Mlevene orahe takodje pomesajte sa secerom i premazite palacinku,uvijte je.
U vatrostalnu posudu redjajte tako nafilovane i uvijene palacinke.
U zavisnosti od komada palacinki ,umutite zicom jaje i prelite preko njih.
Zapecite u rerni dok ne porumene.


Mak se cesto koristi u Vojvodjanskoj kuhinju,cuva se u zrnima na hladnom,a tek pred upotrebu se melje,da bi sacuvao svoju frisku aromu.
Odlican je u svim kombinacijama,a cesto ga je baka zamenjivala ili kombinovala sa rogacem.
Odlican je u kombinaciji sa sirom,a gotovo je nemoguce zamisliti pravu domacu strudlu bez njega.
I jos:
Mak ima izuzetnu hranjivu vrednost,utice na koncentraciju i Raspolozenje-to je najvaznije!

Нема коментара:

Постави коментар