среда, 14. јануар 2009.

Moja Česnica

Ovako je izgledala moja cesnica,tako se u mom kraju pravi.Medjutim citajuci neke pravoslavne knjige o pravoslavnim praznicima i trpezi,dosla sam do "zakljucka",da se na ovaj nacin pravi Vasilica,kolac za sv.Vasilija koji je upravo danas 14.januara.


Česnica se iznosi na dan Božića, a pravi na Badnje vece.U nju se stavlja zlatnik ili "dinar",koji donosi srecu i bericet onome ko ga nadje,odnosno kome to parce pripadne. Česnica se ne seče nožem,već se lomi rukama, i deli ukucanima koliko ih ima.
U glavnom se pravi kao slana meka pogaca ili kao slatka pogaca sa suvim grozdjem.Kod mene u familiji se vekovima pravila na ovaj nacin,pa ga i ja vama prenosim.
Za moju cesnicu potrebno je:
500g tankih kora za gibanicu
500g mlevenih oraha
200g krupnih ili tucanih oraha
300g prah secera
100g suvog grozdja
Preliv :
2,5 dcl vode
300g secera


Postupak:
tepsiju za cesnicu premazite sa malo ulja,a zatim stavite dve korena samo dno,preko njih poredjajte mlevene orahe,secer u prahu i siuvo grozdje.
Tako cinite dok sve ne potrosite od pripremljenog materijala.Isecite je na kocke,i stavite da se pece u predgrejanu rernu.
Zatim skuvajte sirup od secera i vode,kojim ce te preliti jos vrucu cesnicu.
Ja kombinujem krupnije mlevene orahe sa sitno mlevenim,preko kora ih redjam proizvoljno,a takodje i kolicina secra je proizvoljna jer ja pravim malo sladju cesnicu.
Pre nego je stavite na pecenje i nakon ste je isekli,stavite u jedno parce pripremljen i opran dinar.
Ukoliko neko ko nije vas ukucan pronadje dinar,budite spremni da g a"otkupite" i zadrzite u kuci,jer taj "dinar",zadrzava srecu i blagostanje ukucanima.Cesto se zadene pored ikone a mozete ga cuvati i na posebnom malom tanjiricu-kao "ukras".
Kao sto sam vec rekla,cesnica se ne sece,ja sam naucila,i primenjujem secenje u kocke,jer mi je tako urednija.


Нема коментара:

Постави коментар