недеља, 21. децембар 2008.

Pijani Saran-Specijalitet vojvodjana kraj Dunava

Odrasla sam i zivim pored Dunava,tako da riba spada u sam vrh mojih omiljenih jela.Ne samo pecena,vec i corba kao i paprikas od ribe koji se najbolje sprema,barem po mom misljenju na Cardama pored Dunava.
Ribu spremamo barem jednom nedeljno,a posto kod nas vojvodjana za svaki dan postoji neki redosled jela,uglavnom subotom.
Saran spada u moje favorite, i mozda nekom smeta sto se kod njega "oseca" miris Dunava, meni to jako prija.
Pijanog sarana sam naucila da spremam od bake, i  sada cu ga pripremiti u dve varijante,posnoj i mrsnoj.


Sta vam je potrebno za mrsnu verziju:

1.5-2kg saran

2 glavice belog luka

300g mesnate suve slanine

3dcl belog vina

0.5l vode

Priprema:
Sarana ocistiti,oprati i jednim ostrim nozem napravite "zareze" popreko po celoj duzini ribe sa jedne i druge strane.Svaki zarez malo dublje izbusiti spicastim nozem kako bi se mogla staviti traka od slanine.
Od ukupne kolicine slanine,pola slanine iseci na trake velicine recimo 8 cm,sirine 1cm,a ostatak iseci na kockice.
Beli luk iseci na kocke takodje.
Stavljati trakice slanine u proreze a i beli luk,pobiberisati po ukusu,ja stavim malo vise bibera i aleve slatke paprike.
Celog sarana tako uraditi-naspikovati.
U stomak sarana staviti kocke slanine i belog luka,i bibera.
Tako nadevenog sarana staviti u vece djuvece kako bi ceo stao u njega.Preliti ga uljem i vinom, a u djuvece staviti pola litre vode.Pece se u podgrejanoj rerni 1 do 1.5h. na 200C .
Tokom pecenja vecom kasikom ga stalno prelivati smesom iz djuveceta.

Posna varijanta:
Ne koristite slaninu,vec proreze punite seckanim persunom i belim lukom.

Mozete ako je sezona staviti u punjenje i sitno seckanu mirodjiju.



I naravno neizbezna krompir Salata,koja ide uz svaki riblji specijalitet.




Za nju vam je potrebno:
Oko 1kg krompira
2 srednje glavice luka
ulje
biber
Jaja
Obariti krompir,onako u ljusci.Kada je skuvan i prohladjen oguljiti ga i iseci na kolutove.Dodati secan luk-ja sam koristila crveni luk,posolite i pobiberisite,dodajte ulja.
Neko u ovu salatu dodaje jos i jaja,obarena i isecena takodje na kolutove.Ja ne.


Delikatesnog ukusa,vrlo lake pripreme,jedno lagano jelo koje mozete napraviti u dve varijante.
Ja ga cesto u posnoj varijanti pripremam za Slavu,a barem jednom u dva meseca za rucak.


1 коментар: